تا پایان سال اولین صندوق رسانه‌ای کشور در مشهد مستقل راه‌اندازی می شود/ رونمایی از کارت تکریم خبرنگاران در مشهد
تا پایان سال اولین صندوق رسانه‌ای کشور در مشهد مستقل راه‌اندازی می شود/ رونمایی از کارت تکریم خبرنگاران در مشهد

رئیس سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی خبر داد: تا پایان سال اولین صندوق رسانه‌ای کشور را در مشهد مستقل راه‌اندازی خواهیم کرد و همچنین تا پایان سال، مشکل بیمه خبرنگاران را فارغ از جریان قانون در استان طبق یک اساسنامه داخلی حل و اجرایی خواهد شد.

به گزارش اختر شرق؛ عباس محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی در جلسه دیدار اصحاب بسیج رسانه به مناسبت سالروز تأسیس بسیج رسانه با آیت‌الله علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی بابیان اینکه برای اولین بار این برنامه با حضور اهالی بسیج رسانه کل شهرستان‌های استان محقق شد، تصریح کرد: به دلیل برودت هوا و مسدود بودن بعضی از جاده‌ها بعضی از شهرستان‌ها نتوانستند حضور یابند.

محمدیان بابیان اینکه در ماجرای شهادت حاج قاسم سلیمانی جبهه رسانه نسبت به هر زمان دیگری، در برابر تبلیغات دشمن متحدتر عمل کردند و اجازه ندادند در این نبرد رسانه‌ای سنگر جبهه انقلاب دچار خدشه شود، عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ شبکه فارسی‌زبان جاده‌صاف‌کن امپراتور رسانه‌ای دنیا یعنی امریکا بود ولی تنها جبهه رسانه‌ای واحد کشور، استان خراسان رضوی یک‌صدا و منسجم عمل کردند و در این امتحان سخت تاریخی سربلند بیرون آمد.

وی ادامه داد: در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در مشهد مقدس، عکاسان عکس‌های تراز یک جهانی را تهیه کردند که تمام رسانه‌های غربی از عکس عکاس‌های مشهد استفاده کردند که امیدواریم این انسجام ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی با خطاب قرار دادن آیت‌الله علم الهدی مطرح کرد: شما در سال ۹۶ فرمودید که بسیج رسانه باید نخ تسبیح جبهه رسانه باشد که این فرمان شما با تلاش شبانه‌روزی این جمعیت، جبهه واحد رسانه را حول محور تفکر بسیج با همه سلایق سیاسی اهم از اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، معتدل، مستقل و هرکسی که در انقلاب نقشی داشت، جامع عمل پوشید.

محمدیان بابیان این مطلب که بزرگ‌ترین جبهه رسانه‌ای کشور در اختیار جمعیت فعال استان خراسان و مشهد هست، گفت: اولین استانی هستیم که قرارگاه رسانه‌ای را راه‌اندازی کردیم و این قرارگاه اقدامات بسیار شایسته‌ای را در حوزه‌های امنیت، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی اجرا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط نابسامانی گرانی بنزین، قرارگاه رسانه‌ای در ساعات بامداد تشکیل جلسه داد و نزدیک به سه هزار خبر در فضای رسانه‌ای کشور و استان اتفاق افتاد و جریان رسانه‌ای همراه شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی مطرح کرد: اولین استانی هستیم که بزرگ‌ترین جشنواره رسانه‌ای کشور را به نام جشنواره رسانه‌ای ابوذر برگزار می‌کنیم و امسال چهارمین دوره مراسم اختتامیه برگزار شد و تنها جشنواره‌ای هست که موضوع محور و بر اساس دغدغه‌های مقام معظم رهبری تشکیل شورای سیاست گذرای داده و نتیجه آن ازلحاظ کیفی و کمی قابل‌لمس است.

محمدیان بابیان اینکه سازمان بسیج رسانه امروز یک جایگاه نسبی در دیدگاه‌های مختلف پیداکرده است که با درایت و انسجام‌بخشی که شکل‌گرفته است رفع مشکلات و موانع خبرنگاران را رصد و پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ در پاسخ مشکلات خبرنگاران فرمودید که امیدی به دولت‌ها و مجلس نداشته باشید و باید خودتان به دنبال حل مشکلات اصحاب رسانه باشید و در این حوزه با همکاری تمامی دستگاه‌های متولی به یک وحدت رویه برای حل مشکلات تلاش کردیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی خبر داد: امروز شاهد هستیم تا پایان سال اولین صندوق رسانه‌ای کشور را در مشهد مستقل راه‌اندازی خواهیم کرد و همچنین تا پایان سال، مشکل بیمه خبرنگاران را فارغ از جریان قانون در استان طبق یک اساسنامه داخلی حل و اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه بیمه بر اساس شاخصه‌هایی که ابلاغ خواهد شد همه خبرنگاران استان از ظرفیت بهره‌مند خواهند شد.

محمدیان بیان کرد: امروز کارت تکریم اصحاب رسانه را که طرح آن با همکاری شهرداری، سپاه و روابط عمومی استانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجادشده، رونمایی خواهیم داشت تا خبرنگاران از خدمات این طرح نیز بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی در پایان بابیان اینکه در راستای خدمات به اهالی رسانه، بحث تشکیل شورای حل اختلاف اصحاب رسانه با پیگیری‌های رئیس قوه قضاییه صورت گرفت، تصریح کرد: تفویض اختیار به مراکز استان‌ها شده و با دستگاه‌های قضایی استان نامه‌نگاری  انجام و موافقت اولیه گرفته‌شده است و این شورای حل اختلاف نیز تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4