تأمین ۲۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش برای ۱۱ طرح اولویت دار خراسان رضوی
تأمین ۲۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش برای ۱۱ طرح اولویت دار خراسان رضوی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زمینه استقرار شرکت‌های دانش بنیان در اراضی اطراف شهرک‌های صنعتی یا سوله‌های ساخته شده در آن‌ها برای اجرای طرح‌های توسعه و رساندن محصول خود به تولید انبوه فراهم می‌شود.

به گزارش اختر شرق و به نقل از ایرنا؛ علی رسولیان در این باره گفت: این مهم بر اساس تصمیم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام شده و مورد استقبال معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز قرار گرفت.

وی بیان کرد: با این اقدام کمک به تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان مستقر شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام خواهد شد و زمین برای ساخت واحد به شرکت دانش بنیان واگذار می‌شود یا فضای لازم برای استقرار در سوله‌های ساخته شده در شهرک‌های صنعتی به آن‌ها اختصاص می‌یابد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: همواره یکی از دغدغه‌های شرکت‌های دانش بنیان به‌ویژه در خراسان رضوی نداشتن زمین برای استقرار واحد تولیدی خود در شهرک‌های صنعتی یا اطراف آن بوده که به مشکل تک تک این شرکت‌ها رسیدگی می‌شود.

رسولیان همچنین با اشاره به همت وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تأمین مالی همه طرح‌های سرمایه‌گذاری دارای تفاهم نامه در چارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی، تصریح کرد: در این راستا نشستی با حضور مدیرعامل بانک صنعت و معدن و مسئولان و سرمایه گذاران ۱۴ طرح اقتصادی دارای اولویت استان خراسان رضوی در تهران برگزار شد و بانک صنعت و معدن تأمین ۲۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش ۱۱ طرح را از محل اعتبارات وزارت صنعت، معدن و تجارت برعهده گرفت.

وی تصریح کرد: برای تمام طرح‌های دارای تفاهم نامه سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی طی رایزنی با مدیران عامل بانک‌ها، تسهیلات مورد نیاز تأمین می‌شود.

لازم به ذکر است؛ در حال حاضر ۲۸۳ طرح بزرگ دارای تفاهم نامه سرمایه‌گذاری با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۸۸ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۸۰ هزار نفر در استان خراسان رضوی وجود دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 166