بیش از ۳۳ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات شهرستان مشهد فعالیت دارند
بیش از ۳۳ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات شهرستان مشهد فعالیت دارند

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد گفت: جهت برگزاری انتخابات باشکوه در دوم اسفندماه بیش از ۳۳ هزار نفر در شهر مشهد و بخش مرکزی این شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش اختر شرق؛ سید محمدرضا هاشمی صبح امروز در نشست خبری با اعلام افزایش ۳۷ درصدی شعب اخذ رأی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نسبت به انتخابات دوره قبل، شعب اخذ رأی در شهر مشهد و بخش مرکزی این شهرستان از ۱۱۰۹ شعبه به ۱۵۲۰ شعبه افزایش پیداکرده است.

معاون استاندار و فرماندار مشهد افزود: از مجموع ۱۵۲۰ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی‌شده، تعداد ۱۳۹۴ شعبه ثابت و ۱۲۶ شعبه سیار هستند.

وی اظهار داشت: از مجموع ۱۵۲۰ شعب اخذ رأی، تعداد ۴۶۸ شعبه ویژه‌برداران، ۴۷۴ شعبه ویژه خواهران و ۵۷۸ شعبه به‌صورت مشترک در نظر گرفته‌شده است.

رئیس هیئت اجرایی حوزه انتخابیه شهرستان مشهد و کلات عنوان کرد: از مجموع ۱۳۹۴ شعبه ثابت، تعداد ۹۶۷ شعبه مستقر در مدارس، ۳۱۱ شعبه در مساجد، ۳۱ شعبه در ادارات، ۲۳ شعبه در دانشگاه‌ها، ۱۷ شعبه در حسینیه‌ها، ۱۲ شعبه در کتابخانه‌ها و فرهنگسراها، هشت شعبه در اماکن درمانی و بیمارستانی، هشت شعبه در اماکن ورزشی و ۱۷ شعب مستقر در سایر اماکن می‌باشند.

سید محمدرضا هاشمی تعداد افراد واجد شرایط رأی در شهرستان مشهد را دو میلیون ۳۷۰ هزار نفر اعلام نمود و تصریح کرد: ۱۲۳ هزار نفر از این تعداد رأی اولی‌ها هستند.

معاون استاندار و فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۳۶ نفر داوطلب تائید صلاحیت شده، تاکنون ۷۴ نفر انصراف داده‌اند، ۱۱ نفر حوزه انتخابیه خود را تغییر داده‌اند، پنج نفر ورود به این حوزه انتخابیه داشته‌ایم و در حال حاضر ۳۰۵ نفر به‌عنوان نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های مشهد و کلات در حال فعالیت تبلیغاتی می‌باشند.

 وی بیان کرد: انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی به‌صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود و فقط فرایند شمارش آرا به‌صورت دستی هست.

هاشمی افزود: در این دوره از دستگاه احراز هویت (ترمینال مجری) در بحث تشخیص و استعلام هویت افراد استفاده می‌شود.

فرماندار مشهد نیز در ادامه از افزودن لایه شعب اخذ رأی به سامانه هوشمند نقشه شهر مشهد خبر داد و در این رابطه اظهار کرد: این نرم‌افزار با همکاری شهرداری مشهد به‌منظور سهولت دسترسی شهروندان به نزدیک‌ترین مکان و شعب اخذ رأی راه‌اندازی شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 62