بیش از شش درصد سهم فولاد خراسان از تولید میلگرد در کشور
بیش از شش درصد سهم فولاد خراسان از تولید میلگرد در کشور

مدیرعامل فولاد خراسان گفت: فولاد خراسان بیش از شش درصد از سهم تولید میلگرد در کشور، پنج درصد سهم تولید بلوم و بیلت و سه درصد از سهم تولید آهن اسفنجی در کشور را در اختیار دارد.

به گزارش اختر شرق؛ کسری غفوری، مدیرعامل فولاد خراسان دراین‌باره عنوان کرد: در سال گذشته توانستیم یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تن گندله را باوجود توقف بیش از ۱۳۵ روز تولید در این واحد به ثبت برسانیم.

مدیرعامل فولاد خراسان گفت: برای سال جاری تولید دو میلیون تن گندله، یک‌میلیون و ۴۳۰ هزار تن آهن اسفنجی، یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن شمش فولادی و ۶۰۰ هزار تن محصولات سبک ساختمانی هدف‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری فروش ۵۱۰ هزار تن محصولات سبک ساختمانی در بازار داخلی و ۹۰ هزار تن در بازار صادراتی، همچنین ۳۱۹ هزار تن شمش فولادی برای بازار داخلی و ۲۶۰ هزار تن از این محصول برای فروش در بازار صادراتی در نظر گرفته‌شده است.

غفوری با صادرات نزدیک به ۸۰ هزار تن میلگرد در بازارهای صادراتی که نسبت به سال قبل از آن بیش از ۶۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد و کاهش ۳۰ درصدی فروش شمش فولادی در بازارهای داخلی و صادراتی ناشی کاهش تولید به علت قطعی برق و گاز، در سال ۱۴۰۰، از محل درآمد صادراتی ۶۴ درصد، از درآمد فروش داخلی ۴۲ درصد افزایش درآمد داشته و درآمد کلی شرکت حدود ۴۵ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.

مدیرعامل فولاد خراسان در پایان خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۱ کسب ۱۸۱ هزار میلیارد ریال درآمد در نظر گرفته‌شده که با بهای تمام‌شده به میزان ۱۴۶ هزار میلیارد ریال، سود شرکت به میزان ۳۷ هزار میلیارد ریال هدف‌گذاری شد.

خبرنگار: زهرا خانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 18