بهره‌برداری از ۳ اقامتگاه بومگردی و یک شرکت خدمات مسافرتی در خراسان رضوی
بهره‌برداری از ۳ اقامتگاه بومگردی و یک شرکت خدمات مسافرتی در خراسان رضوی

مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی: سه اقامتگاه بومگردی و یک شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری هم‌زمان با هفته گردشگری در شهرستان‌های تربت‌حیدریه و گناباد بهره‌برداری شد.

به گزارش اختر شرق؛ ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی در مراسم بهره‌برداری از اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی بانام «خوش‌نشین» در روستای گردشگری رودمعجن از توابع بخش بایگ شهرستان تربت‌حیدریه گفت: با بهره‌برداری از این اقامتگاه آمار اقامتگاه‌های فعال بوم گردی خراسان رضوی از مرز ۱۰۰ اقامتگاه فراتر رفت.

وی افزود: علاوه براین اقامتگاه‌ها برای ۱۵۱ اقامتگاه بوم گردی دیگر موافقت اصولی صادرشده که ۹ اقامتگاه در هفته گردشگری به بهره‌برداری می‌رسد و بقیه نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری می‌شود.

مکرمی فر در مراسم در افتتاح دفتر شرکت گردشگری و خدمات مسافرتی آرنیکا سفیر توس در تربت حیدریه گفت: فعالیت این شرکت گردشگری و خدمات مسافرتی می‌تواند به توسعه گردشگری در شهرستان تربت حیدریه کمک کند.

هم‌چنین طی مراسم اقامتگاه‌های بومگردی «گل بی‌بی» و «قصبه شهر» در شهر بیدخت و روستای بهاباد شهرستان گناباد هم به بهره‌برداری رسید.

یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی دراین‌باره گفت: برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های گناباد در مجموع هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل آورده بخش خصوصی و تسهیلات بانکی هزینه شده است.

لازم به ذکر است؛ در حاشیه گشایش این اقامتگاه‌ها، نمایشگاهی از غذاهای سنتی شهرستان گناباد برپا شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3