بنیاد برکت ۴۶۴ طرح اشتغالزایی خرد روستایی در شهرستان تایباد را حمایت کرد
بنیاد برکت ۴۶۴ طرح اشتغالزایی خرد روستایی در شهرستان تایباد را حمایت کرد

نماینده بنیاد برکت و مسئول طرح‌های اجتماع محور این بنیاد در شهرستان تایباد گفت: در ۱۸ ماه گذشته وارد ۲۲ روستای شهرستان تایباد شدیم و در این روستا با هدف توانمندسازی مردم نهادسازی شده است. بنابراین کارگروهی در روستاها با حضور شخصیت‌های مردمی روستاها تشکیل شده است. در این روستاها ۴۶۴ طرح اشتغالزایی مورد حمایت قرار گرفته است.

به گزارش اختر شرق؛ نماینده بنیاد برکت در شهرستان تایباد با مولانا غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت تایباد دیدار و گفتگو کرد.

مولانا توکلی امام جمعه شهرستان تایباد در این دیدار اظهار کرد: امروز گزارش خوبی را شاهد بودیم، خوشحالیم که بنیاد برکت دغدغه مناطق محروم را دارد. متاسفانه امسال خشکسالی هم به تحریم و کرونا پیوسته و مردم را در تنگنا قرار داده و حتی شنیدیم که دام‌ها را ارزان به فروش کرده اند. وضع مردم بسیار خراب است و گرانی‌ها وعدم توجه دولت مردم را تحت فشار قرار داده است. کشاورزان ما در نگاه دولت جایی ندارند، در صورتی که مرز دوغارون یک فرصت بزرگ برای منطقه است که البته از این فرصت استفاده‌ای نشده است.

مولانا توکلی با بیان این مطلب که بنیاد برکت ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و می‌تواند طرح‌های بزرگی که اشتغالزایی کلانی داشته باشد انجام دهد. باید رایزنی شود تا بتوانیم میزبان طرح‌های بزرگ بنیاد برکت باشیم. مانند کارخانجاتی مثل داروسازی و… که می‌تواند در تایباد ایجاد شود، تصریح کرد: اشتغالزایی خرد و واگذاری کارها به مردم یک کار پسندیده و خوب است. خدمات بسیار خوبی در یک سال گذشته از تیم برکت در تایباد شاهد بودیم و امیدواریم خداوند توفیق خدمت بیشتر برای مردم را نصیب شما نماید.

دکتر توانا، نماینده بنیاد برکت و مسئول طرح‌های اجتماع محور این بنیاد در شهرستان تایباد در دیدار با مولانا توکلی، امام جمعه شهرستان تایباد، اظهار کرد: تیم بنیاد برکت با فعالیت جهادی، از نظر عملکردی به یک معیار مناسب رسیده است. در ۱۸ ماه گذشته وارد ۲۲ روستای شهرستان تایباد شدیم و در این روستا با هدف توانمندسازی مردم نهادسازی شده است. بنابراین کارگروهی در روستاها با حضور شخصیت‌های مردمی روستاها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این روستاها ۴۶۴ طرح اشتغالزایی مورد حمایت قرار گرفته است. هر طرح بطور میانگین دو نفر را مشغول بکار کرده است.

توانا در پایان خاطرنشان کرد: در سال جدید نیز شش روستای دیگر در نظر گرفته شده است که امسال به آن ورود پیدا می‌کنیم. ۳۰۰ طرح سهمیه سال جاری ما است، با این حال در حوزه آبزیان و بوقلمون هر طرحی را آماده پشتیبانی هستیم. همچنین ما آماده هستیم تا در حوزه طرح‌های بنگاه محور هم با کمک فعالین اقتصادی شهرستان ورود کنیم.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 121