بزودی ۴ واحد فراوری گوگرد در سرخس به بهره برداری می‌رسد
بزودی ۴ واحد فراوری گوگرد در سرخس به بهره برداری می‌رسد

فرماندار سرخس در جلسه ویدئو کنفرانس با استاندار محترم خراسان رضوی از افتتاح چهار واحد فراورگوگرد در پارگ گوگردی منطقه خانگیران خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمد رضا رجبی مقدم در جلسه ویدئو کنفرانس ارزیابی آخرین وضعیت مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی که با حضوراستاندار محترم برقرار شده بود در گزارشی با اشاره به حوزه مسئولیت سه معین اقتصادی شهرستان وآخرین اقدامات صورت گرفته گفت: آستان قدس رضوی به عنوان معین اقتصادی اصلی کل شهرستان به همراه قرار گاه سازندگی سپاه امام رضا (ع ) (درحوزه مسئولیت دو دهستان تجن وسرخس) و شرکت بهره برداری نفت وگازشرق که از سال گذشته به این جمع پیوسته و در دهستان خانگیران وکل بی بی فعالیت دارند از شش گام تعریف شده در اساس نامه تعدادی را به سرانجام رساندند.

وی افزود: ازمجموع امضاء ۵۶ تفاهم نامه توسعه اقتصادی بخش خصوصی با اضلاع مثلث توسعه اقتصادی شهرستان که به ارزش ۸۲۶ میلیارد تومان به امضاء رسیده بود، تا کنون ۳۰۰ میلیارد تومان آن در چهار واحد بخش فراوری گوگرد که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فزیکی دارند هزینه شده، که با افتتاح کامل به عدد ۵۰۰ میلیارد تومان می رسند.

مدیر مثلث توسعه اقتصادی شهرستان سرخس با بیان اینکه در سرمایه گذاری بخش خصوصی هیچ تسهیلات دولتی هزینه نشده، تصریح کرد: روزانه دو هزار تن گوگرد خام در مجتمع صنعتی گاز شهید هاشمی نژاد تولید میشود که با راه اندازی واحد های فراوری می توان از خام فروشی را تا ۶۰ درصد پیشگیری کنیم واشتغال بیش از ۱۵۰ نفر را بصورت مستقیم در شهرستان رقم بزنیم.

محمد رضا رجبی مقدم حوزه کشاورزی را پربارترین بخش در ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۵۰ میلیون متر مکعب آب از سد دوستی به تعاونی های آب بران از طریق  کانال های شهرستان تحویل داده شد که با توجه به بارش‌های سال زراعی جاری این امر با افزایش  30 میلیون متر مکعبی به ۸۰ میلیون متر مکعب رسید که خود موجب افزایش ۶۴ درصدی سطح زیر کشت چهار محصول کلزا یونجه پنبه و جالیزرا در پی داشته است.

رئیس گارگروه هماهنگی معین های اقتصادی سرخس تصریح کرد: شش تعاونی در شهرستان سرخس با جمعیت ۷۳۷ نفر از روستائیان حاشیه جنگل های پسته برای اولین بار ضمن توافق با استان قدس مدیریت ۱۵هزار هکتار از اراضی جنگل های پسته را برعهده گرفتند که این امر می تواند تحول بزرگی در معیشت روستائیان ایجاد کند.

رجبی مقدم درادامه ویدئو کنفرانس با استاندار محترم خاطرنشان کرد: از حدود ۴۵۲ هزار هکتار اراضی شهرستان  300 هزار هکتار در هشت پلاک اختلافی بین استان قدس وجهاد کشاوری وجود دارد که برای رفع این مانع واعطای مجوز (استعلام وتغییر کاربری) برای سرمایه گذاری واحد های خورد مساعدت استانداری محترم را می طلبد.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 6