بزرگداشت روزهای ملی فردوسی و خیام به صورت مجازی برگزار می‌شود
بزرگداشت روزهای ملی فردوسی و خیام به صورت مجازی برگزار می‌شود

جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان با حضور دکتر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی استان، اعضای انجمن، معاون فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با موضوع بزرگداشت روزهای ملی فردوسی و خیام برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ در این جلسه دکتر جعفر مروارید دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: امسال نیز شیوع بیماری کرونا و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری هر نوع تجمع را محدود کرده است و بنا بر همین امر بزرگداشت روزهای ملی فردوسی و خیام به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد بزرگداشت روز ملی خیام در نیشابور عنوان کرد: همه مسئولین این شهرستان در تلاش هستند این بزرگداشت به بهترین شکل برگزار شود و ما نیز در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان و این اداره کل در کنار این شهرستان هستیم.

مروارید با اشاره به برگزاری همایش روز بزرگداشت فردوسی در مشهد با بیان اینکه برای همایش ملی «شاهنامه و زبان فارسی» که به صورت مجازی توسط خردسرای فردوسی برگزار می‌شود، اطلاع‌رسانی مناسب صورت پذیرد که اکثریت علاقمندان بتوانند در این همایش شرکت کنند، عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های که انجام شده است، سخنرانی‌های علمی مناسب و خوبی برای این همایش در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: پیام دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همزمان با ۲۵ اردیبهشت روز ملی فردوسی و پاسداشت زبان فارسی و ۲۸ اردیبهشت روز ملی خیام منتشر و در برنامه‌های بزرگداشت مجازی قرائت می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 87