برگزاری کارگاه آموزشی علمی‌سازی پرورش دام سبک و سنگین در روستای ملی شهرستان چناران
برگزاری کارگاه آموزشی علمی‌سازی پرورش دام سبک و سنگین در روستای ملی شهرستان چناران

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چناران از برگزاری کارگاه آموزشی علمی‌سازی پرورش دام سبک و سنگین در روستای ملی این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ بهزاد تدینی فر رئیس اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چناران با بیان این مطلب که این کلاس با همت و همکاری جهاد کشاورزی و جهادگران بسیج مهندسین کشاورزی سپاه ناحیه چناران در روستای ملی برگزار گردید، گفت: استقبال بی‌نظیر دامداران روستای ملی از جهادگران بسیج مهندسین کشاورزی سپاه ناحیه چناران جهت شرکت در کارگاه آموزشی علمی‌سازی پرورش دام سبک و سنگین بود که تبادل دانش بین کارشناسان و تجارب دامداران مهمترین دستاورد این اردوی جهادی رضایت دامداران و مشارکت در اجرای طرح‌های پیشنهادی را به همراه داشت.

کارشناس ارشد دام و طیوردر این کلاس بهداشت جایگاه دام را از مهمترین اولویت‌های پیشگیری از بیماری‌ها دانست و عنوان کرد: با تأمین سم رایگان از اداره دامپزشکی و بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با مشارکت دامداران و بسیجیان روستای ملی تمامی جایگاه‌های دام روستای ملی ضدعفونی و گندزدائی خواهد شد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه ناحیه چناران گفت: علمی‌سازی کشاورزی و استفاده از تجارب موفق کشاورزان و دامداران پیشرو و همچنین تلفیق علم و تجربه مهمترین عامل موفقیت ودستیابی به تولید پایدار و حفاظت از منابع ملی می‌باشد.

غلامرضا عبدی بیان کرد: علمی‌سازی کشاورزی و دامداری مهمترین عامل ارتقاء تولید و بهره وری است که علاوه بر افزایش سطح درآمدی، اشتغال‌های سالم و پایدار حوزه روستائی را به همراه دارد و با استفاده بهینه از سرمایه‌های آب و خاک، حفظ سرمایه‌ها و منابع طبیعی را بدنبال خواهد داشت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 180