برگزاری مراسم وداع با پیکر شهید «دشتبان» در کلات
برگزاری مراسم وداع با پیکر شهید «دشتبان» در کلات

مراسم وداع با پیکر تازه تفحص شده دفاع مقدس شهید «ابوالقاسم دشتیان» در شهرستان کلات برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ مراسم وداع با پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس «ابوالقاسم دشتیان» در زادگاهش روستای لاین از توابع شهرستان کلات برگزار شد.

پس از ۳۷ سال چشم انتظاری پیکر مطهر شهید به زادگاهش رسید و اهالی این روستا با فرزند خود خداحافظی کردند.

در این مراسم علی قلمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کلات، ائمه جماعات شهر زاوین و کلات، مدیران و مسئولان استانیروسای ادارات، اهالی روستا به ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگران برگزار شد.

سرهنگ حسن باخرد راوی دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه ما خاک پای مادران و پدران شهدا نیستیم فرزندت رو تقدیم مملکت کنی و پس از ۳۷ سال پیکرش را برای بیاورند، اظهار کرد: بزرگترین شکارچی تانک دنیا ایرانی و خراسانی بود، محمدعلی صفا بیش از ۱۶۰تانک رو زد و محمدرضا شفیعی به قواس کربلا معروف بود، این عزیزان افتخار آفرینان این مرز و بوم هستند.

راوی دفاع مقدس به خصلت‌های اخلاقی شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا زودتر از هر کسی سلام می‌کردند و زمانی که کاری برای کسی انجام می‌دادند منتظر تشکر نبودند این خصلت‌های اخلاقی باعث شد که شهدا به ستارگان ملی معروف شدند.

شهید «ابوالقاسم دشتیان» فرزند محمد، پنجم اردیبهشت ۱۳۴۲ در لاین از توابع شهرستان کلات چشم به جهان گشود و در ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ در عملیت بدر به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش یکشنبه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده می‌شود.

لازم به ذکر است؛ شهرستان کلات از توابع استان خراسان رضوی است که در ۱۵۰ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است و پرونده ۷۸ شهید، ۱۸۷ جانباز و ۱۰ آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیور مردانی است که برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 66