برگزاری روز مزرعه سیب در شهرستان درگز
برگزاری روز مزرعه سیب در شهرستان درگز

مراسم روز مزرعه سیب در روستای گپی واقع در بخش میان کوه شهرستان درگز با حضور مدیر جهاد کشاورزی، مدیر هماهنگی ترویج و کلیه باغداران منطقه و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان درگز برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ در این مراسم مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درگز ضمن عرض خیرمقدم به باغداران از کمک‌های مرکز تحقیقات و آموزش خراسان رضوی تشکر و قدردانی نمود.

خالقی بیان کرد: از ۳۵ هزار هکتار سطح زیر کشت شهرستان درگز سه هزار و ۵۰۰ هکتار باغ، زعفران و برنج است که با توجه به تنوع اقلیم و محصول می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد منطقه داشته باشد.

در این رویداد دکتر فهادان و دکتر ذوالفقاران از اعضای هیئت‌علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی به‌عنوان مدرس به ارائه مطالب پرداختند.

دکتر فهادان عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات کشاورزی در خصوص اهمیت استفاده از نهال استاندارد در ایجاد باغ، معرفی انواع ارقام سیب و لزوم استفاده از پایه و رقم متناسب با اقلیم منطقه، سیستم‌های ایجاد باغ‌های متراکم و پیشرفته، به سؤالات باغداران پاسخ داد.

دکتر ذوالفقاران عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات کشاورزی نیز در این مراسم به مواردی چون انواع سیستم‌های آبیاری باغات، بالا بردن بهره‌وری مصرف آب از طریق افزایش کیفیت آب و عملکرد، مزایا و معایب آبیاری بارانی و قطره‌ای خصوصاً در اراضی شیب‌دار و کنترل عوامل فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی در هنگام آبیاری، اشاره کرد.

image_printچاپ مطلب

Views: 9