برگزاری دومین مانور خودرویی سن غلات در شهرستان جوین
برگزاری دومین مانور خودرویی سن غلات در شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: دومین مانور خودرویی سن غلات به منظور اعلام و هشدار مبارزه عمومی علیه پوره سن غلات در شهرستان جوین برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه اولین مانور در شهرستان در زمان سن مادری انجام شد و موجب اطلاع‌رسانی گسترده برای گندم‌کاران شهرستان شد، گفت: با توجه به اهمیت گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک شهرستان و طبق مصوبه کمیته فنی تولیدات گیاهی در شهرستان نیز دومین مانور خودرویی مبارزه با پوره سن غلات در شهرستان برگزار شد.

قارزی با اشاره به حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان و مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان در این کارناوال خودرویی، عنوان کرد: این مانور در تمام مسیر اصلی طول شهرستان از حکم آباد تا انداده با حضور خودرو‌های بخش دولتی و خصوصی انجام شد و هشدار‌های مربوطه توسط خودروی مجهز به بلندگو در تمام روستاهای شهرستان تا پایان مبارزه در شهرستان انجام خواهد گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی جوین در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت غلات اختصاص یافته است که سن گندم یا سن غلات به عنوان یکی از مخرب‌ترین آفات شناخته شده که اگر به موقع با آن مبارزه نشود نیز خسارات جبران ناپذیری در مزارع خواهد داشت.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 50