برپایی نمایشگاه به مناسبت هفته ملی کودک در کاشمر
برپایی نمایشگاه به مناسبت هفته ملی کودک در کاشمر

مراسم روز ملی کودک با حضور ۲۰۰۰ کودک و مسئولین شهرستان کاشمر در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری شهید مدرس (ره) کاشمر برگزار گردید.

مراسم روز ملی کودک با حضور ۲۰۰۰ کودک و مسئولین شهرستان کاشمر در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری شهید مدرس (ره) کاشمر برگزار گردید.

به گزارش اختر شرق؛ در این مراسم مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کاشمر اعلام کرد: با اشاره به اینکه امید به آینده ای روشن برای کودکان ایران زمین به عنوان نگاهی راهبردی همواره مورد توجه دست اندرکاران قرار گرفته است، لذا به منظور ایجاد وحدت رویه در پیش بینی و اجرای برنامه ها همچون سال گذشته شعار «آینده را باید ساخت» برای گرامی داشت این هفته انتخاب شده است.

مهدی اسحاقی اظهار داشت: با اشاره به اینکه در برگزاری ویژه برنامه های روز جهانی و هفته ملی کودک، دفتر امام جمعه، فرمانداری و ادارات و نهادهای مختلف از جمله امور بانوان و خانواده فرمانداری، آموزش و پرورش، مجتمع فرهنگی هنری آرامگاه شهید آیت الله مدرس، بهزیستی، نیروی انتظامی، حفاظت محیط زیست، جمعیت هلال احمر، شهرداری، میراث فرهنگی و گردشگری، بهداشت و درمان و سمن ها و فعالان بخش خصوصی در حوزه کودک مشارکت دارند. لذا ویژه برنامههای متنوع و مهیج هفته ملی کودک با رویکرد آموزهای عاشورایی در دو سطح ویژه کودکان و همچنین اولیای تربیتی، مربیان و معلمان از ۱۳ الی ۱۸ مهر بمدت یک هفته آغاز شده است.

اسحاقی در ادامه عناوین روزها و محور فعالیتهای روز جهانی و هفته ملی کودک را به این ترتیب که ۱۳ مهر «کودکان با نیازهای ویژه، فرصتهای برابر» ۱۴ مهر «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی» ۱۵ مهر «کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری» ۱۶ مهر «کودک، صلح، بازی و نشاط» ۱۷ مهر «کودک، رسانه و ارتباطات» ۱۸ مهر «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» ۱۹ مهر « کودک، خانواده، سبک ایرانی اسلامی» را اعلام نموده و افزود: مربیان کانون در کنار مربیان و متخصصان حوزه کودک ادارات در این هفته برنامه های مختلفی همچون قصه گویی، نمایش عروسکی، معرفی کتاب، بحث آزاد، شعرخوانی، کاردستی، مسابقات فرهنگی، ایستگاه نقاشی و خوشنویسی، نقالی و پرده خوانی و … را برای کودکان اجرا می کنند.

وی در پایان افزود: نمایشگاه هفته ملی کودک از ۱۳ الی ۱۸ مهر از ساعت ۸ الی ۱۲ در محل آرامگاه شهید آیت الله مدرس دایر است و بازدید و حضور برای عموم آزاد است و از والدین دعوت کرد با حضور در این محل روز خاطره انگیزی را برای کودکان خود رقم بزنند.

گفتنی است در این مراسم کودکان همراه مسئولین به غبارروبی گلزار شهدا پرداختند.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 6