برای نخستین بار در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس انجام شد
برای نخستین بار در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس انجام شد

کارشناس تعمیرات مکانیک شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از رفع نشتی از خطوط ایستگاه اندازه گیری گاز خروجی با اعمال پوشش کامپوزیتی خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ جمال جهان مطاع با اشاره به استحکام دهی خط ۳۰ اینچ ایستگاه اندازه گیری گاز خروجی به روش اعمال پوشش‌های کامپوزیتی برای نخستین بار در این مجتمع گازی، گفت: پس از شناسایی عیوب ورقه‌ای در خط ۳۰ اینچ ایستگاه اندازه گیری گاز خروجی پالایشگاه به دلیل ملاحظات ایمنی و جلوگیری از ایجاد ترک‌های بزرگتر و پیشگیری از خطرات احتمالی، استفاده از روش نوین پوشش دهی با الیاف کامپوزیتی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های اولیه طراحی نوع پوشش و ضخامت مورد نیاز با استفاده از فرمول‌های استاندارد انجام گردید و این کار پس از آماده‌سازی کامل لوله در مدت زمان شش ساعت کاری با موفقیت انجام گردید.

کارشناس تعمیرات مکانیک پالایشگاه خانگیران در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه اقدام فوق صورت نمی‌گرفت گسترش ترک‌ها را در پی داشت و نیاز به تعویض سه راهی مذکور بود که منجر به قطع تولید پالایشگاه به میزان حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب می‌گردید و با انجام این اقدام پیشگیرانه از قطع گاز جلوگیری به عمل آمد.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 42