برای اولین بار طراحی نقوش عشایر خراسان رضوی روی ظروف سفالی
برای اولین بار طراحی نقوش عشایر خراسان رضوی روی ظروف سفالی

محمدابراهیمی قوچانی گفت: از همسرم ممنون هستم چون ایشان علاوه بر اینکه مشوق خوبی برای بنده محسوب می‌شود، اگر بخواهیم در کاری به خصوص کارهای تلفیقی، خلاقیتی داشته باشیم، ایشان حمایت می‌کنند تا ان شاء الله بازار خوبی را داشته باشیم.

به گزارش اختر شرق؛ محترم محمدابراهیمی قوچانی، فرهنگی بازنشسته، کارآفرین اشتغال زا، تولید کننده، رابط بین میراث فرهنگی و فرمانداری، عضو بسیج هنرمندان عضو کانون زنان بازرگان و عضو هیئت مدیره سازمان مردم نهاد کانون خورشیدباران گفت: حدود ۲۵ سال است که در زمینه اشتغال‌زایی و کارآفرینی و تولیدات وارد شده ام.

وی با اشاره به اینکه بعد از بازنشستگی به صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت دارم، اظهار کرد: این باعث افتخار من است که بانوان زیادی را از جمله بانوان روستایی، بانوان سرپرست خانواده، بانوان حاشیه شهر و بانوان هنرمند و پرتوان زیر پوشش دارم.

محمدابراهیمی قوچانی تصریح کرد: همچنین در استان‌های مختلف کارگاه‌های مختلفی داریم و کارمان بیشتر در حوزه مشاغل خانگی و کار در منزل است.

وی بیان کرد: تقریبا چهار سال است که به صورت تخصصی در بخش مشاغل خانگی برای خانم‌ها وارد کار شده‌ایم و همچنین در حوزه آموزش در رشته‌های مختلف بیشتر کار کرده‌ایم، تصریح کرد: در این خصوص با سازمان فن و حرفه‌ای، اداره میراث فرهنگی و گردشگری، کانون زنان بازرگان در استان خراسان رضوی، اداره امور عشایر، اداره تعاون، جهاد کشاورزی و کانون خورشیدباران در استان خراسان رضوی و… همکاری دارم و همچنین بنده کارآفرین طرح فدک نیز هستم.

محمدابراهیمی قوچانی گفت: در این زمینه بنده توانسته‌ام افتخاراتی را کسب کنم و خودم نیز به صورت حرفه‌ای آموزش‌هایی دیده‌ام و در زمینه تولیدات خودم نیز سهیم هستم.

وی مطرح کرد: با سازمان جهاد کشاورزی قرارداد دارم که این موضوع باعث افتخار است که ان شاء الله بانوان زیادی را امسال در سال ۱۴۰۳ که سال «جهش تولید با مشارکت مردم» فعالیت گسترده‌تری را داشته باشیم.

محمدابراهیمی قوچانی گفت: از همسرم ممنون هستم چون ایشان علاوه بر اینکه مشوق خوبی برای بنده محسوب می‌شود، اگر بخواهیم در کاری به خصوص کارهای تلفیقی، خلاقیتی داشته باشیم، ایشان حمایت می‌کنند تا ان شاء الله بازار خوبی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی در چندین رشته کار می‌کنیم و امسال به اتفاق همسر تصمیم گرفتیم کار خلاقانه و متفاوت انجام دهیم و برای اولین بار در شهرستان قوچان و استان خراسان رضوی نقوش گلیم را روی سفال بیاوریم چون شاید بعضی‌ها به خصوص جوانان نتوانند گلیم‌های ما را تهیه کنند، این افتخار ما بود که بیاییم در این زمینه خلاقیت نشان دهیم و کار ماندگاری را در خراسان رضوی داشته باشیم و البته این کارمان در اسفند ماه سال گذشته با حضور جناب آقای افراسیابی و آقای دکتر جعفری مدیرکل امور عشایر استان خراسان رضوی در نمایشگاه مشهد رونمایی هم شده است.

محمدابراهیمی قوچانی گفت: طرح‌هایی که روی سفال آمده، لعاب کاری شده است و مشکلی هم نیست اگر در آن چای داغ و… در آن ریخته شود. خوشبختانه در نمایشگاه ایستگاه نوروزی به این نتیجه رسیدم که استقبال خوبی به خصوص از استان مازنداران که زائر آقا امام رضا علیه السلام بودند، صورت گرفته و جذابیت خاصی برای مردم داشته است.

وی ادامه داد: اگر در این زمینه بازار خوب باشد تصمیم دارم که کار طراحی نقوش عشایر را روی ظروف‌های مختلف را ادامه بدهم.

محمدابراهیمی قوچانی با اشاره به اینکه هر فردی که وارد کار با ما می‌شود سعی می‌کند که صادرات و کیفیت کار را در نظر بگیرد چون اگر بدون در نظر گرفتن این موضوع وارد بازار شود، سرمایه‌اش روی هم انباشه می‌شود و بازار کار ندارد، گفت: این افتخار من است که بنده قبل از تولید، بازار کار را ایجاد می‌کنم و بعد وارد حوزه فعالیت می‌شوم.

وی مطرح کرد: کم سن و سال ترین تولید کننده ما نازنین زهرا شیرمست ۱۰ ساله است که با وجود سن پایین اما بسیار مشتاقانه در این حوزه فعال است و تصمیم دارد در آینده به صورت حرفه ای تر فعالیت در حوزه صنایع دستی را دنبال کند.

محمدابراهیمی قوچانی در پایان با بیان اینکه بنده به عنوان مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع‌دستی روناک قوچانی هستم، تصریح کرد: فروشگاهی به نام «کوچندگان کرمانج» دارم که تولیدات خودمان را به فروش می‌رسانیم و ارتباطمان با همه استان‌ها و سراسری است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 86