برافراشته شدن ۱۰ پرچم بزرگ ایران بر ساختمان‌های مرتفع شهر مشهد
برافراشته شدن ۱۰ پرچم بزرگ ایران بر ساختمان‌های مرتفع شهر مشهد

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی شهرمشهد الرضا علیه السلام از برافراشته شدن ۱۰ پرچم بزرگ ایران بر ساختمان‌های مرتفع شهرمشهد خبرداد.

به گزارش اختر شرق؛ حسین حسامی در گفتگوی رادیویی شهر ما، با بیان اینکه امسال با مصوبه شورای هماهنگی تبلیغات و ستاد دهه فجر استان خراسان رضوی حوزه بسیج شهرداری به عنوان مسئول کمیته شهری و فضاسازی شهری انتخاب شد، عنوان کرد: براین اساس برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر دهه فجر انقلاب اسلامی انجام و درحال حاضر تعداد زیادی از این برنامه‌ها اجرا و برنامه‌های بسیار دیگری نیز در طول دهه فجر اجرا خواهد شد.

حسامی با بیان اینکه در حوزه فضاسازی شهری حدود ۱۵ طرح مختلف با تم پرچم جمهوری اسلامی ایران آماده شده است، اظهار کرد: این طرح‌ها به همراه تصاویر خاطره‌انگیز از راهپیمایی‌های باشکوه دوران پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین پروژه‌های شهری در قالب ۲۵۰ استرابرد، ۱۱۰ بیلبرد و تعداد زیادی رولاپ، ۲۰۰۰ پرچم و. . در سطح شهر اکران شده است.

وی گفت: در کنار این فضاسازی‌ها در ایام الله دهه مبارک فجر ۹ تلویزیون بزرگ و ۶۸ تابلوی الکترونیکی شهری نیز اقدام به اکران تصاویر و کلیپ‌های متنوعی مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی خواهند کرد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی شهرمشهد الرضا علیه السلام با اشاره به اینکه دومین پرچم بزرگ کشورنیز در محل کوه پارک رونمایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین ۳۰۰۰ پرچم بیرقی و ۱۰ پرچم بزرگ مقیاس روی ساختمانهای بلند برافراشته و بوستانهای شهر مشهد نیز به تصاویری از شهدای مطهر انقلاب اسلامی مزین شده است.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه حدود ۳۰۰ هزارمتر ریسه از پرچم‌های رنگی نیز در نقاط مختلف شهر نصب شده و درکنار تعویض تمامی پرچم‌های میادین، معابر و خیابان‌ها شهر۳۰ هزار پوستر نیز با مضامین تصاویر مرتبط با انقلاب اسلامی منتشر و میان مساجد و… توزیع شده است.

وی ادامه داد: همچنین در کنار اکران‌ها و فضاسازی‌های شهری به مناسبت دهه مبارک فجرطرح‌های مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی و پرچم جمهوری اسلامی روی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی نصب شده است.

حسامی با بیان اینکه ریسه‌های رنگی رفع نقص شده و در ایام الله دهه فجر در معابر شهر روشن خواهد شد، اظهارکرد: برنامه نورافشانی در شب ۱۲ بهمن انجام و به صورت ویژه در شب یوم الله ۲۲ بهمن نیز نورافشانی درنقاط مختلف شهر مشهد اجرا خواهد شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی شهرمشهد الرضا علیه السلام با بیان اینکه در کنار آذین‌بندی و فضا آرایی شهری نمایشگاه موضوعی عکس از جمله پلگالری‌ها و نمایشگاه‌های محیطی نیز در ایام دهه فجر برپا خواهد شد، گفت: همچنین برای اولین بار نیز امسال در تمام سازهای مناسبتی که در ۱۴۰ نقطه شهر جانمایی شده است، تصاویری از دوران مبارزات پیروزی انقلاب اسلامی و اتفاقات خوبی که طی سالهای اخیر شاهد آن بوده‌ایم به همراه پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران اکران شده است که فضای مناسبتی خوبی را در شهر ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: نصب تصاویر شهدای پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در مناطق پنج و ۶ و محله پورسینا و شهید آوینی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام است.

حسامی با اشاره به اینکه در کنار اکران‌ها شهری گذرهای انقلاب اسلامی در برخی از معابر اصلی شهر راه اندازی شده است که به پخش سرود و توزیع اقلام فرهنگی اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حوزه هنری نیز نقاشی‌های دیورای و دیوار نگاره‌هایی را در این ایام رونمایی خواهیم کرد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد الرضا علیه السلام با بیان این مطلب که با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال تمامی مسابقات مرتبط با دهه مبارک فجر به صورت الکترونیکی از جمله کتابخوانی الکترونیکی، مسابقه پیامکی، عکس با تلفن همراه و… برگزار خواهد شد، عنوان کرد: همچنین در طول ایام الله دهه فجر در بازارهای شهرما تخفیف‌های ویژه‌ای برای شهروندان درنظر گرفته خواهد شد.

حسامی با بیان اینکه اقدامات ما تنها جنبه پشتیبانی را دارد، اظهارکرد: برنامه‌های مرتبط با گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی به صورت ستادهای مردمی برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: یکی از برنامه‌های ویژه امسال پویش نذر خون شهید سلیمانی است که با همکاری سازمان انتقال خون در تمامی مناطق شهرداری مشهد انجام می‌شود و درکنار آن نیز طرح پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد نیز از سوی بسیجیان شهرداری مشهد را خواهیم داشت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 88