باید بدانیم صحنه انتخابات هم امتحان است
باید بدانیم صحنه انتخابات هم امتحان است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: انتخابات را یک امتحان برای جامعه دانست و از مردم خواست که به نامزد هایی رای دهند که سقف معیارها را دارا باشد چرا که خواسته دشمن سوق دادن جامعه به حداقل معیارها در انتخاب نمایندگان است.

به گزارش اختر شرق؛ اجتماع بزرگ مردم ولایتمدار شهرستان تایباد به مناسبت ۹ دی، روز بصیرت در مسجد جامع امام جعفر صادق (ع) این شهر برگزار شد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین برهان باقری، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) در جمع اقشار مختلف مردم تایباد در این مراسم، بابیان اینکه نهم دی ۸۸ پایانی بر فتنه چند ماه این سال بود، ابراز کرد: مردم ما در چهل سال گذشته همواره درصحنه بودند، فتنه‌ها را یکی پشت دیگری خنثی کردند. در نهم دی اگر مردم نمی‌بودند، فتنه ۸۸ خاموش نمی‌شد. در فتنه ۹۶ و فتنه اخیر هم حضور مردم ما مؤثر بود، مقام معظم رهبری در فتنه آبان ۹۸ گفتند: «نقش مردم در خنثی‌سازی فتنه اخیر بالاتر از انتظامی و سپاه و بسیج بود». این‌یک امتحان برای ما بود.

وی در تشریح معانی مختلف فتنه، گفت: یکی از معانی آن در قرآن به معنای امتحان و آزمایش است، کسانی که در این امتحانات پیروز شوند، به مراحل بالاتر تقوا می‌روند و این امتحان مختص به گروه خاصی نیست، بلکه پیامبران الهی هم مورد امتحان قرار می‌گرفتند. خداوند برخی از ما را با فقر، ثروت یا ریاست و قدرت امتحان می‌کند.

وی اتصریح کرد: این مقام‌ها و پست‌ها امانت در دست ماست، نمایندگی مجلس شورای اسلامی امانت مردم است، ادای امانت خدمت به مردم و نظام اسلامی است. نمایندگان مجلس دارای قدرت نظارت هستند و باید از این قدرتی که در اختیار آن‌هاست، برای جلوگیری از تبعیض، ناکارآمدی قوه‌های کشور و سازمان‌های زیرمجموعه استفاده کنند و اگر از این قدرت استفاده نکنند، باید در قیامت و دادگاه الهی پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین باقری با بیان اینکه امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «مجلس بالاترین مقام در کشور است»، به خاطر کارکرد این نهاد است و از این حیث بالاترین مقام و قدرت را در اختیار دارد، عنوان کرد: باید بدانیم صحنه انتخابات هم امتحان است. کسی که شرایط و توان خدمت دارد باید کاندیدا شود و مردم هم باید به سمت کسانی بروند که دارای سقف معیارها هستند ولی خواسته دشمن چیز دیگری است. او به دنبال این ‌است که مردم ‌را به کف معیارها سوق دهد.موضوع دیگر  در مسئله انتخابات مباحث قومی و روابط شخصی است، این‌ها را کنار باید گذاشت، چراکه نماینده، نماینده کل ملت خواهد بود و اگر بتواند مشکلی حل کند، مشکل کل کشور را حل می‌کند.

وی ادامه داد:وظیفه نماینده حل مشکلات منِ دوست یا قوم‌وخویش او نیست.

وی اظهار کرد: در مسئله برجام حرف داریم ‌و رئیس‌جمهور محترم ‌امروز هم همین حرف را می‌زند، “ناکارآمدی برجام”. نمایندگان مجلس چگونه در عرض ۲۰ دقیقه این برجام‌ را تصویب کردند؟ عزیزان ما در دولت و مجلس باید دقت می‌کردند و به توصیه‌های داعیانه رهبر معظم انقلاب دقت می‌کردند. مجلس و دولت اگر می‌خواهند مشکل‌های کشور را حل کنند، باید به توصیه‌های رهبری عمل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین باقری مطرح کرد: دقت کنید در بعد نظامی کشور ما به استقلال کامل رسیده است، چراکه مستقیم زیر نظر رهبر انقلاب کار‌ می‌کنند. امروز وضعیت به‌گونه‌ای شده است که وقتی پهپاد آمریکایی را می‌زنیم، آمریکا از ما تشکر می‌کند که هواپیمای سرنشین دار او را نزدیم. این اقتدار نظامی حاصل درایت رهبری و پذیرش اوامر و نصایح ایشان است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) تأکید کرد: در مسئله گرانی و تورم، دشمن باقدرت تلاش می‌کند و استقلال ما را نمی‌خواهد، مسئولین ما باید تلاش کنند تا مانع گرانی و تورم شوند. ما باید کشور خودمان را در عرصه اقتصادی مقاوم کنیم، این موضوع با مسئولینی محقق می‌شود که نگاه به داخل داشته باشند و در گام دوم مجلس است.

وی ادامه داد: خوب یا بد بودن مجلس را مردم تعیین می‌کنند، نظام اسلامی به ما حق انتخاب داده است، پس باید به کسی رأی بدهیم که بالاترین امتیازات را دارد. مردم باید مواظب فتنه‌انگیزی‌های دشمن باشند، بخصوص در فضای مجازی که پر از شبهات است. دشمن به دنبال غبارآلود کردن جامعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین باقری در پایان گفت: هوشیار باشیم، که از آثار فتنه، افزایش و ترویج خشونت، آشوب‌طلبی و سستی مردم در اعتقاداتشان است و دشمن همین را می‌خواهد. چراکه جامعه یکپارچه و معتقد و مسلمان ایران تن در مقابل خواسته‌های او نمی‌دهد. باید مراقبت کنیم که فتنه گران و اربابان آمریکایی، اسرائیلی و عربستانی به آرزوی خود نرسند که به هیچ‌کس حتی به خودشان رحم نخواهند کرد.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 15