بالغ بر ۱۴۰ تن خیار گلخانه‌ای در شهرستان جوین تولید شد
بالغ بر ۱۴۰ تن خیار گلخانه‌ای در شهرستان جوین تولید شد

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین از برداشت بالغ بر ۱۴۰ تن خیار گلخانه‌ای از گستره‌ی پنج هزار و ۵۰۰ متر مربعی گلخانه خیار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ عبد اله آرین، معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اهمیت کشت در فضای گلخانه و ترویج هر چه بیشتر این نوع کشت، گفت: به لطف خدا در شهرستان جوین فقط در کشت خیار گلخانه‌ای بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی به کشت این محصول اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه فضای کشت گلخانه‌ای را میتوان از همه نظر هم از نظر نوع خاک و هم از نظر مدیریت آب و نهاده‌ها و آفات نباتی تحت کنترل کرد، عنوان کرد: کشت محصولات کشاورزی در محیط گلخانه باعث افزایش ۱۰ الی ۱۲ برابری عملکرد نیز خواهد شد.

آرین با بیان به اینکه در شهرستان جوین سه واحد گلخانه کشت خیار در مجموع به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع در حال فعالیت میباشند، گفت: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا موجب شده کشاورزان جوینی گرایش بیشتری به سمت کشت‌های گلخانه‌ای داشته باشند.

فاطمه صابری نسب، مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه از هر مترمربع گلخانه به طور متوسط ۲۵ الی ۳۰ کیلو محصول خیار برداشت میشود و این در حالیست که در فضای باز در هر متر مربع پنج الی هفت کیلو خیار برداشت می‌شود.

صابری نسب با تاکید بر اینکه اشتغالزایی در مقطع فعلی یکی از اولویت‌های اصلی دولت است، خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در مسیر تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی نیز باید تمرکز خود را بر رشد اقتصادی اشتغالزا معطوف کنیم.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 51