بالغ‌بر پنج هزار و ۵۰۰ تن گوجه‌فرنگی در جوین برداشت شد
بالغ‌بر پنج هزار و ۵۰۰ تن گوجه‌فرنگی در جوین برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان از برداشت بالغ‌بر پنج هزار و ۵۰۰ تن محصول گوجه‌فرنگی از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین بابیان اینکه شهرستان جوین به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات باغی زراعی و دامی و تأمین‌کننده بخش زیادی از نیاز غذایی را بر عهده دارد، گفت: به لطف خدا با شروع فصل سرما و پایان برداشت محصول گوجه‌فرنگی در این شهرستان بالغ‌بر پنج هزار و ۵۰۰ تن گوجه‌فرنگی از مزارع این شهرستان برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص‌یافته، خاطرنشان کرد: هر کشاورز به‌طور میانگین از هر هکتار میزان ۳۰ تن محصول گوجه‌فرنگی برداشت می‌کند.

قارزی با اشاره به اینکه کشت گوجه‌فرنگی در اردیبهشت آغاز و از اواسط تیرماه برداشت محصول شروع می‌شود، عنوان کرد: بدون شک با ابلاغ سهمیه کشت برای هر شهرستان با توجه به نوع اقلیم از سوی سازمان جهاد کشاورزی نیز از نوسانات قیمت محصول در زمان عرضه به بازار و متضرر شدن کشاورزان جلوگیری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین ضمن دعوت از کشاورزان به کشت در محیط‌های گلخانه‌ای، خاطرنشان کرد: افزایش تولید در واحد سطح، تولید بیش از یک محصول در سال، افزایش کیفیت محصول تولیدی، صرفه‌جویی در مصرف آب و نهاده‌های کشاورزی، استفاده از اراضی غیرقابل کشت با سیستم هیدرو پو نیک، تداوم کار و تولید محصول در تمام فصل‌های سال با توجه با امکان کنترل عوامل محیطی را از مهم‌ترین مزایای کشت در گلخانه‌ها دانست.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 67