بالغ‌بر ۶۰ دستگاه کمباین بومی و غیربومی آماده برداشت غلات در جوین است
بالغ‌بر ۶۰ دستگاه کمباین بومی و غیربومی آماده برداشت غلات در جوین است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین بالغ‌بر ۶۰ دستگاه کمباین بومی و غیربومی هم‌زمان با آغاز برداشت غلات در شهرستان، آماده برداشت این محصولات راهبردی در این شهرستان است.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین بابیان اینکه در سال جاری نه هزار و ۲۰۰ هکتار گندم، پنج هزار هکتار جو و ۴۸۰ هکتار کلزا در شهرستان کشت‌شده است، عنوان کرد: بدون شک مهم‌ترین مرحله زمان برداشت این محصولات است که باید با برنامه‌ریزی دقیق عملیات برداشت انجام شود.

 قارزی با اشاره به اینکه امسال با توجه به کم بودن نزولات آسمانی احتمالاً برداشت این سه محصول باهم تداخل داشته باشد، گفت: با برگزاری جلسات با مسئولین شهرستان و هماهنگی تمام تدارکات برداشت به امید خدا عملیات برداشت و تحویل به‌خوبی انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اهمیت گندم به‌عنوان یک محصول استراتژیک در کشور و جزو لاینفک سبد غذایی مردم، عنوان کرد: بدون شک کشاورزان در مرحله ابتدایی تلاش فراوان درکشت این محصول داشته‌اند و اکنون این وظیفه‌ی ماست تا با حفظ محصول در شهرستان و جلوگیری از خروج غیرمجاز آن توسط دلالان، گندم را به چرخه‌ی الی آن تحویل دهیم و لذا می‌طلبد که هم ادارات و دهیاران در امر برداشت غلات جدیت لازم را داشته باشند.

وی افزود: باید تمامی دستگاه‌های مرتبط ازجمله سازمان تعاون در آماده‌سازی انبار جهت تحویل به‌موقع اقدام نمایند تا کشاورز بدون مشکل گندم خود را به انبار تحویل دهد.

قارزی با اشاره به تعداد ۱۴ دستگاه کمباین بومی در شهرستان جوین و مهاجرت حدود ۴۵ دستگاه کمباین غیربومی طبق سنوات گذشته به شهرستان رفع مشکلات و موانعی ازجمله تردد جاده‌ای و مشکل تأمین سوخت را در دستگاه‌های مرتبط در شهرستان خواستار شد و گفت: تمامی کارشناسان ما به همراه کارشناسان بسیج مهندسی نیز آمادگی لازم برای بازدید از مزارع چه در بحث ریزش سن غلات و چه در بحث چگونگی برداشت توسط کمباین و در امر تحویل در انبار را نیز دارند.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 14