بازدید معاون معاونت توسعه اشتغال و حمایت از مناطق محروم کشور از چند طرح کشاورزی در شهرستان جوین
بازدید معاون معاونت توسعه اشتغال و حمایت از مناطق محروم کشور از چند طرح کشاورزی در شهرستان جوین

معاون معاونت سرمایه گزاران بخش توسعه اشتغال و حمایت از مناطق محروم کشور با هدف حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی از چند طرح کشاورزی بازدید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ معاون معاونت توسعه اشتغال و حمایت از مناطق محروم ضمن بازدید از کارخانه اسید سیتریک و چند طرح کشاورزی در این شهرستان، گفت: بدون شک بخش خصوصی در مرحله اول به عنوان مهمترین اصل برای تحقق کار و ایجاد اشتغالزایی نقش موثری خواهد داشت و در کنار آن ما به هادی این بخش، مسئولیت هدایت سرمایه و نیروی کار را به سوی توسعه پایدار خواهیم داشت.

رزم جو با بیان اینکه بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی، نخستین بخش تولیدی کشور به شمار می‌رود و با توجه به این که نیاز غذایی ما در این بخش محقق می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اهمیت استراتژیکی که این بخش لازم است تلاش شود تا سهم بیشتری از سرمایه گذاران برای تحقق جهش اقتصادی گام بردارد.

علی اکبر قارزی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین ضمن تشکر از ایشان و هیئت همراه با اشاره به اینکه تئوری سرمایه گزاری در مرحله اول وابسته به درآمد حاصله از این بخش برای اشخاص سرمایه گزار است، گفت: بدون شک با برنامه ریزی دقیق و تعیین سیاست‌های قیمتی مناسب به راحتی می‌توانیم سرمایه گذاران به سرمایه‌گذاری در این بخش تشویق نماییم.

قارزی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف جذب سرمایه گزاران بخش خصوص، ایجاد چرخه کامل تولید و از طرفی ایجاد اشتغال‌زایی است، تصریح کرد: بدون شک جهت دهی به سرمایه گزاران می‌تواند عامل موثری در کشاورزی اقتصادی و پایدار باشد به طوری که به عنوان مثال با تاسیس سردخانه در شهرستان جوین می‌توان از وارد کردن حجم بالایی از محصول پیاز به بازار و پایین آمدن قیمت این محصول و متضرر شدن کشاورز جلوگیری کرد و کشاورز می‌تواند محصول خود را در شرایط مساعد‌تر و بهتری وارد بازار کند.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی به عنوان بازویی توانمند در اجرای طرح‌های برنامه ریزی شده برای توسعه کشاورزی نقش موثری ایفا می‌کند، عنوان کرد: بدون شک در شرایط تحریم کشور عزیزمان از سوی کشورهای بیگانه، همیاری دادن بخش خصوصی به دولت در اجرای طرح‌های مورد نیاز و برنامه ریزی شده می‌توند علاوه بر تامین نیاز‌های کشور از داخل و جلوگیری از خروج ارز، زمینه ساز خودکفایی در بسیاری از نیاز‌های داخل باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین در دیدار با یک سرمایه گزار بخش خصوصی، حضور ایشان در این عرصه و سرمایه گزاری در بخش کشاورزی با به فال نیک گرفت و گفت: بدون شک حمایت از این افراد نقطه قوتی در راستای تحقق جهش اقتصادی است.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 58