بازدید استاندار خراسان رضوی از ۳ واحد تولیدی و صنعتی
بازدید استاندار خراسان رضوی از ۳ واحد تولیدی و صنعتی

استاندار خراسان رضوی در راستای یکشنبه‌های پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، از سه واحد تولیدی و صنعتی بازدید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در این هفته از برنامه یکشنبه‌های پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، از شرکت تولیدی و صنعتی سامد، شرکت پیشگامان ماشین‌سازی نامجو و صنایع پخت مشهد بازدید و برای برطرف سازی موانع پیش روی این شرکت‌ها دستورات لازم را صادر نمود.

شرکت تولیدی و صنعتی سامد با سرمایه‌گذاری حدود ۱۰ هزار میلیارد ریالی درزمینهٔ تولید محصولاتی نظیر محصولات فرمالین، اوره فرمالدئید، رزین و چسب‌های صنعتی فعالیت می‌کند و زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر را فراهم کرده است.

صادرات به کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، ویتنام، سریلانکا، آذربایجان، امارات متحده عربی و افغانستان ازجمله پتانسیل‌هایی این شرکت است که سبب شده بازار محصولات خود را در بخش داخلی و خارجی حفظ نماید.

ازجمله نیازمندی‌های این شرکت، درخواست تأمین آب موردنیاز بخش تولید بود که در این بازدید استاندار خراسان رضوی ضمن در جریان قرار گرفتن پتانسیل‌های این شرکت، قول مساعد برای حل این مشکل را داد.

لازم به ذکر است؛ شرکت پیشگامان ماشین‌سازی نامجو دیگر واحد تولیدی بود که امروز معتمدیان از آن بازدید کرد.

این واحد تولیدی درزمینهٔ تولید دیگ بخار، خط کنسروهای گوشتی، خط تولید رب و خط تولید کمپوت فعالیت می‌کند و با ظرفیت تولید واقعی سالانه ۵۰۰۰ هزار تن سوله، سالانه ۴۰ تن دیگر بخار، سالانه دو تن خط کنسروهای گوشتی، سالانه پنج‌تن تولید رب و سالانه پنج‌تن تولید کمپوت به همراه سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریالی، برای ۶۰ نفر شغل ایجاد کرده است که در صورت تأمین سرمایه در گردش امکان اشتغال ۱۰۳ نفر ایجاد خواهد شد.

با تأمین سرمایه در گردش و پروانه پایان کار که ازجمله مطالبات این شرکت است، مشکلات این واحد تولیدی مرتفع خواهد شد.

امروز استاندار خراسان رضوی همچنین طی بازدیدی از شرکت صنایع پخت مشهد، به سراغ یکی از بزرگ‌ترین سازندگان انواع ماشین‌آلات پخت نان و شیرینی رفت تا موانع و مشکلات پیش روی این مجموعه را برطرف نماید.

این شرکت باهدف ساخت انواع ماشین‌آلات و تجهیزات پخت نان و شیرینی جهت تأمین نیازهای داخلی و حضور در بازارهای جهانی، صادرات محور بوده و ضمن صادرات مستمر به ۴۵ کشور جهان، همه‌ساله رویه افزایش اشتغال را برای تأمین پرسنل خود دنبال می‌کند.

درخواست روادید برای خدمات پس از فروش و ارسال تجهیزات این شرکت در خارج از کشور ازجمله درخواست‌‌های این مجموعه بود که استاندار خراسان رضوی قول پیگیری برای حل آن را داد.

گفتنی است؛ طبق روال یکشنبه‌های پشتیبانی و مانع زدایی از تولید با حضور استاندار، مدیران واحدهای تولیدی و مدیران مرتبط استانی، جلسه‌ای به‌منظور بررسی مشکلات و موانع تولید در محل این شرکت‌ها برگزار و آخرین وضعیت این واحدها ارائه شد.

همچنین مشکلات این واحدها توسط استاندار خراسان رضوی به مقامات مرتبط کشوری منعکس و در صورت لزوم با دعوت از مقامات ملی به‌صورت حضوری یا ویدئو کنفرانسی، رفع خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 117