بازدید از واحدهای صنفی توسط اعضای کارگروه تنظیم بازار تربت‌جام
بازدید از واحدهای صنفی توسط اعضای کارگروه تنظیم بازار تربت‌جام

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به بازدید مستمر از واحدهای صنفی گفت: پیرو مصوبات کارگروه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس بازرسی و کنترل بازار توسط اعضاء کارگروه تنظیم بازار به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ حسن کاظمی افزود: دراین بازدیدها  تعدادی از واحدهای آرایشگری و نانوایی‌ها مورد بازرسی قرار گرفت و از متصدیان نانواهایی که الزامات بهداشتی و قانونی را رعایت کردند قدردانی به عمل آمد.

 معاون فرماندار تربت جام تصریح کرد: به برخی از متخلفین صنفی تذکرات لازم داده شد و با توجه به ابلاغیه صادره مبنی بر تعطیلی بازار به جهت عدم تردد غیرضروری شهروندان به آن دسته از واحدهایی که کماکان موضوع را جدی نگرفته و به فعالیت اقتصادی مشغول بودند تذکرات لازم داده شد.

 وی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و محیطی و رسیدن قطع زنجیره انتقال ویروس در همکاری با ماموران نظارتی و بهداشتی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت شهرستان و ضرورت رعایت نکات بهداشتی توسط واحدهای صنفی مردم در صورت مشاهده عدم رعایت موارد بهداشتی مراتب را به دستگاه‌های ذیصلاح اطلاع‌رسانی نمایند تا برخورد لازم صورت گیرد.

اعضای شوراهای اسلامی شهرها، بخش‌ها و  روستاهای تربت‌جام، در پیشگیری از گسترش ویروس کرونا همراه خدمتگزاران بهداشت و درمان شهرستان، در کنار مردم هستند.

هاشم بهرامی نیا، رئیس شورای اسلامی شهرستان تربت‌جام گفت: اعضای شوراهای شهرها، بخش‌ها و روستاهای تربت‌جام، به‌عنوان منتخبان و خادمان مردم،  میدان‌دار مقابله با گسترش کرونا می‌باشند  و با تشکیل ستادهای فرعی و جذب کمک‌های مردمی نسبت به گندزدایی و ضدعفونی کردن روستاها و شهرها، تهیه و توزیع  بسته‌های بهداشتی و درمانی و نیز توزیع بسته‌های مواد غذایی  بین مستضعفان فعالیت می‌نمایند.

بهرامی نیا به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهرستان تربت‌جام، از فعالیت‌های جهادی و خالصانه  مدیران، کارکنان، پزشکان، پرستاران و بهورزان دانشکده علوم پزشکی و خدمات  بهداشتی و درمانی شهرستان تشکر و قدردانی نمود.

وی گفت: بی‌شک پیشگیری از گسترش ویروس کرونا مرهون زحمات میدانی ائمه محترم جمعه و جماعات، طلاب و روحانیون شیعه و سنی می‌باشد که در این روزهای سخت با همراهی تشکل‌های دینی و هیئت‌امنای مساجد در خدمت مردم بوده؛ و  از زحمات جهادی ایشان تقدیر می‌نماییم.

بهرامی نیا افزود: مجموعه فرمانداری و بخشداری‌های شهرستان، به‌ویژه فرماندار و معاونین  فرمانداری در خط مقدم مدیریت حرکت انقلابیِ پیشگیریِ از گسترش کرونا هستند و از فعالیت‌های میدانی این بزرگواران و دیگر مسئولین شهرستان، سپاسگزاریم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تربت‌جام  ادامه داد: بسیج و بسیجیان عزیز، سپاه، ارتش، نیروهای نظامی و انتظامی، که در تمام عرصه‌ها، طلایه‌دار خدمت به مردم و حضور در میدان‌های مختلف انقلاب اسلامی بوده‌اند در این روزهای بحرانی، به نحو شایسته  در کنار گروه‌های مردمی و جهادی و با همکاری داوطلبان دلسوز هلال‌احمر، به خدمت‌رسانی  به مردم مشغول‌اند که مدیون زحمات ایشان می‌باشیم.

بهرامی نیا گفت: خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی نیز رسالت خود را به خوبی انجام می‌دهند و عمده وظیفه این عزیزان در این روزها، آگاه‌سازی مردم از نحوه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و نیز ایجاد فضایی آرام و بدون استرس بین مردم می‌باشد.

بهرامی نیا ضمن تشکر از مردم به خاطر همکاری خوب با مسئولین در خصوص رفت‌وآمدهای غیرضروری در سطح جامعه افزود:  همکاری اداره صمت و  اصناف و بازاریان عزیز به خاطر تعطیلی مغازه‌های سطح شهر و روستا قابل  تقدیر است اما نکته‌ای که در این شرایط باید مدنظر قرار گیرد در روستاها نیاز به تولید نان بیشتری برای مردم به‌منظور جلوگیری از عبور و مرور روستائیان عزیز به شهر می‌باشد. که لازم است با افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های روستایی این مسئله ضمن نظارت بیشتر، مدیریت شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تربت‌جام افزود: با توجه به اینکه درآمدهای مردم در این شرایط کاهش و گاهی به صفر رسیده است از مسئولین بانک‌ها و مؤسسات اقتصادی شهرستان درخواست می‌شود در دریافت اقساط  بانکی با مردم سخت نگیری نکنند و کمال رأفت اسلامی را مدنظر قرار دهند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تربت‌جام گفت: زحمات شهرداران،شهرداری‌ها و پرسنل آن‌ها، با  حضور شبانه‌روزی و فعالیت همیشگی بر کسی پوشیده نیست و قدردان زحمات شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری تربت‌جام می‌باشیم.

بهرامی نیا در پایان ضمن تقدیر از همه خادمان مردم در نهادها و دستگاه‌های اداری و گروه‌های  خدمت رسانِ مردمی از مردم عزیز درخواست نمود که در منزل بمانیم و ضمن تضرع و توسل به درگاه خداوند و دعا برای از بین رفتن کرونا و شفای همه مریضان به‌ویژه مبتلایان به کرونا، از گسترش شیوع کرونای منحوس و نیز ایجاد خسارت‌های مالی و جانی جلوگیری نماییم.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 4