بازارچه صنایع‌دستی نوروزی در شهرستان خلیل آباد برپا می‌شود
بازارچه صنایع‌دستی نوروزی در شهرستان خلیل آباد برپا می‌شود

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل آباد گفت: بازارچه صنایع‌دستی و سوغات طی نوروز ۱۴۰۲ در این شهرستان برپا می‌شود.

به گزارش اخترشرق؛ محمد نظام آبادی با اشاره به مصوبات دومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان خلیل آباد اظهار کرد: شهرستان خلیل آباد به عنوان دیار تاکستان‌های سرسبز بیش از ۲۰ جاذبه گردشگری و تاریخی و ۴ اقامتگاه بوم‌گردی دارد که در نوروز ۱۴۰۲ پذیرایی گردشگران خواهد بود.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل آباد با بیان اینکه در ورودی شهر خلیل‌آباد و بخشش ششطراز چادرهای عشایری و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و امداد و نجات برپا و جاذبه‌های گردشگری شهرستان معرفی خواهند شد، تصریح کرد: بازدید از انواع جاذبه‌های گردشگری هم‌چون آبگرم معدنی، پارک جنگلی، تفرجگاه خارزنج و مناطق کوهستانی، کویری و بیابانی در کنار اماکن تاریخی و مذهبی خاطره خوبی برای گردشگران خواهد ساخت.

نظام آبادی با اشاره به پشتوانه تاریخی این منطقه اظهار کرد: بر اساس کتب تاریخی، پیشینه شهرستان به دوران زرتشت بر می‌گردد، به‌طوری که آثار و ابنیه زرتشتیان در اطراف شهرستان به چشم می‌خورد، اما رونق علمی و فرهنگی آن به قرون سوم و چهارم هجری که به نام خارزنج معروف بوده مربوط است، به‌عنوان نمونه در جلد ششم لغتنامه دهخدا از خارزنج به‌عنوان شهری آباد و خاستگاه اهل علم وادب یاد شده است.

وی افزود: شهر خارزنج در ناحیه شمالی شهرخلیل آباد فعلی واقع شده بود که در اثر زمین لرزه تخریب و ساکنان آن در دشت‌های جنوبی پراکنده و آبادی‌های متعدد را ساختند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل آباد در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۲۵۰ سال قبل خلیل خان فرزند جلیل بیگ از خاندان عرب میش مست قلعه‌ای بزرگ و زیبا به نام خودش بنا نهاد که بعدها خلیل آباد نام گرفت.

خبرنگار: زهرا بیات

image_printچاپ مطلب

Visits: 75