باجگیران در زمره مناطقی است که نامش بلندتر از خودش است
باجگیران در زمره مناطقی است که نامش بلندتر از خودش است

مدیر امور اسناد و مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: همیشه فکر می‌کردم شهر باجگیران خیلی بزرگ است؛ اینکه باجگیران نامش در همه‌جا شناخته‌شده مزیت، موقعیت و برندی است که کمتر در این منطقه مدنظر قرارگرفته است.

مدیر امور اسناد و مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: همیشه فکر می‌کردم شهر باجگیران خیلی بزرگ است؛ اینکه باجگیران  نامش در همه‌جا شناخته‌شده مزیت، موقعیت و برندی است که کمتر در این منطقه مدنظر قرارگرفته است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر حسن‌آبادی مدیر امور اسناد و مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در نخستین همایش تاریخی فرهنگی یادمان مرزبان «عباسعلی ایران‌دوست» در جنگ جهانی دوم، در محل سالن همایش‌های گمرک باجگیران بابیان اینکه باجگیران در زمره مناطقی در ایران است که نامش بلندتر از خودش است، اظهار کرد: همیشه فکر می‌کردم شهر باجگیران خیلی بزرگ است؛ اینکه باجگیران  نامش در همه‌جا شناخته‌شده مزیت، موقعیت و برندی است که کمتر در این منطقه مدنظر قرارگرفته است.

مدیر امور اسناد و مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اذعان کرد: در شهرهای مختلفی از ایران هزینه‌های زیادی می‌شود که منطقه‌ای شناخته شود اما چنین منطقه‌ای علی‌رغم کوچکی شهر اما نام بلندی در تاریخ خراسان دارد، درخواست کرد:  تقاضا دارم مزار شهدای باجگیران بازپیرایی شود زیرا درخور نام شهیدان نیست.

وی ادامه داد:  در بسیاری از شهرها هزینه‌های فراوانی می‌شود که هویتی به‌جایی داده شود اما درجایی که هویت وجود دارد، کمتر توجه شده است، خاطرنشان کرد: باجگیران در یک مسیر تجاری است و اسناد تاریخی بسیاری داریم که باجگیران یک مسیر تاریخی  و تجارتی است.

حسن‌آبادی بابیان اینکه این منطقه علی‌رغم اینکه بزرگ نیست اما نام بزرگی دارد و باید بیشتر به این شهر پرداخته شود، عنوان کرد: به‌جا است که یک موزه محلی نیز در کنار یادمان شهید ساخته شود و با توجه به اینکه مسافر در این منطقه به دلیل توریستی بودن هست با این کار، زیرساختی آماده شود که افراد بیشتر جذب شوند تا به این منطقه بیایند.

مدیر امور اسناد و مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در پایان اعلام آمادگی کرد: مرکز اسناد استان قدس رضوی از پژوهش‌هایی که در این منطقه صورت می‌گیرد حمایت خواهد  کرد و باید روایت‌ها و تاریخ شفاهی این منطقه را حفظ  و به نسل بعد منتقل کنیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 12