ایجاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت آب و فاضلاب، اداره محیط‌زیست و سازمان مدیریت حمل بار و مسافر شهرداری نیشابور
ایجاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت آب و فاضلاب، اداره محیط‌زیست و سازمان مدیریت حمل بار و مسافر شهرداری نیشابور

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت آب و فاضلاب و اداره محیط‌زیست و سازمان مدیریت حمل بارو مسافر شهرداری نیشابور باهدف ارتقا آگاهی و جلب مشترک شهروندان با موضوع مهم صرفه‌جویی در منابع آب و آموزش راهکارهای عملی برای ترویج بهره‌برداری مناسب از منابع آب و جلب مشارکت اجتماعی برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ آخویان، رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نیشابور بابیان اینکه این تفاهم‌نامه باهدف ارتقا آگاهی و جلب مشترک شهروندان با موضوع مهم صرفه‌جویی در منابع آب و آموزش راهکارهای عملی برای ترویج بهره‌برداری مناسب از منابع آب و جلب مشارکت اجتماعی است، عنوان کرد: اساس مفاد این تفاهم‌نامه گسترش آموزش‌های پایه و چهره به چهره با موضوع صرفه جوی در مصرف آب و فرهنگ‌سازی از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی شهری است.

 وی با اشاره به اینکه تفکر ایرانی تفکر غالب است و همین است که پیامبر فرمودند اگر علم در ثریا باشد مردانی از پارس به آن دست می‌یابند، اظهار کرد: ما در صنعت آب گرفتار هستیم و مطالعات دقیق در مورد وضعیت اقلیم و نیاز اجتماعی و شرایط سیاسی را در تأمین آب‌ونان به عمل نیاوردیم.

وی ادامه داد: ما الآن در شهرستان باران نرم نداریم و تمام باران‌ها حجم بالا در منطقه کم هستند که نتیجه آن می‌شود سیلاب.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نیشابور گفت: ۵۰ درصد فاضلاب‌های نیشابور کار نشده‌اند و دقیقاً جاهایی فاضلاب درست نشده که وضع آب خوبی دارد.

آخویان بابیان اینکه چاه‌های ما در معرض فاضلاب خانگی هستند و ما باید اول آلودگی آب رو بگیریم و باید بهره‌برداری را طوری قرار دهیم که سطح برداشت سفره آب حداقل باشد، خاطرنشان کرد: ما از تمام سازمان‌ها وادارات و نهادها خواهش کرده‌ایم که در مورد صرفه جوی در مصرف آب ما را یاری کنند چون مسئله آب مسئله خیلی جدی است.

خبرنگار: زهرا خانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 16