اهدای اسلحه کمری شش لول به موزه‌های خراسان رضوی
اهدای اسلحه کمری شش لول به موزه‌های خراسان رضوی

رئیس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از اهدای یک قبضه اسلحه کمری شش لول به موزه‌‌های استان خبر داد.

 به گزارش اختر شرق؛ محمدرضا پهلوان دراین‌باره عنوان کرد: این اسلحه متعلق به مرحوم علی غلامی است که توسط فرزندش، عصمت غلامی به موزه‌های این استان اهداشده است.

 پهلوان بیان کرد: اسلحه کمری شش لول یک سلاح کوتاه برد است که در نیروی نظامی ایران نیز مورداستفاده قرار می‌گرفته است.

رئیس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی بابیان اینکه طی بررسی انجام‌شده این اسلحه احتمالاً متعلق به بریتانیا و یا شرکت اسمیت‌اند وسون آمریکا است که این شرکت‌های بریتانیایی و آمریکایی از سال‌های ۱۸۵۲ میلادی به بعد، این اسلحه را تولید می‌کردند، عنوان کرد: از عموم علاقه‌مندان به میراث فرهنگی دعوت می‌شود، آثار و اشیای تاریخی خود را به‌صورت اهدایی یا امانت در اختیار موزه‌های این اداره کل قرار دهند.

پهلوان اظهار کرد: این آثار به نام اهداکننده ثبت و ضبط‌شده و در معرض دید عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی بابیان این‌که موزه‌ها خانه و خانواده آثار و اشیای تاریخی‌-‌فرهنگی هستند، تصریح کرد: موزه‌ها بهترین مکان امن، برای نگهداری، حفاظت و نمایش این آثار محسوب می‌شوند و علاقه‌مندان با اطمینان خاطر می‌توانند آثار و اشیایی که در اختیاردارند را به موزه‌های استان اهدا کنند.

پهلوان در پایان خاطرنشان کرد: به این منظور شماره تلفن ۰۵۱۳۷۲۶۲۷۳۸ واحد موزه‌ها پاسخگوی سؤالات شهروندان در این زمینه است.

image_printچاپ مطلب

Views: 61