انفجار دیگ بخار استخر سرپوشیده تربت جام خوشبختانه تلفات جانی دربر نداشت
انفجار دیگ بخار استخر سرپوشیده تربت جام خوشبختانه تلفات جانی دربر نداشت

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تربت جام گفت: با ترکیدن دیگ بخار استخر سرپوشیده تربت جام خساراتی به این مکان ورزشی وارد شد.

به گزارش اختر شرق؛ محسن سپهری رئیس اداره ورزش و جوانان تربت جام در این باره عنوان کرد: باتوجه باینکه ازسوی ستاد کرونا اعلام گردید که مکانهای ورزشی می‌توانند باتوجه به وضعیت کرونایی تربت جام فعالیت خودرا آغاز نمایند لذا بازگشایی و راه اندازی مجدد استخر سرپوشیده تربت جام با توجه به تعطیلی آن دردستور کارقرارگرفت.

وی افزود: ازآنجایی که قراربراین بود این استخر جهت استفاده شهروندان ازاواخرهفته جاری ویا اوایل هفته آینده بازگشایی گردد لذا قبل از بازگشایی و راه اندازی بعلت تعطیلی آن می‌بایستی تست گیری انجام شود لذا شب گذشته علی رغم اینکه تست گیری انجام گردیده گویا ظاهرا یکی از دیگ‌های بخار براساس اظهارات کارشناسان آتش نشانی شهرستان بعلت عمل ننمودن سوپاپ اطمینان آن منجر به ترکیدن آن شده است.

وی ادامه داد: علت اصلی این انفجارات سوی کارشناسان آتش نشانی تربت جام و همچنین کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان در دست بررسی است که به لطف خدا به اطلاع عموم خواهد رسید.

مدیر آتش نشانی تربت جام نیز عنوان کرد: این موضوع توسط یکی از ساکنین محدوده استخر سرپوشیده پردیس تربت جام طی تماس تلفنی به دایره آتش نشانی شهرستان اطلاع داده می‌شود که سریعا یک گروه از آتش نشانان به محل اعزام و متوجه می‌شوند که دود و بخار ازمحل ساختمان استخر درحال خروج می‌باشد که پس از ورود به داخل متوجه می‌شوند که یک دیگ بخار نیست و منفجرشده است و خسارات مالی نیز به وجود آورده است.

قادری با بیان اینکه ۹۰ درصد علت ترکیدگی دیگ بخار بعلت فشارداخل دیگ و عمل نکردن سوپاپ اطمینان آن‌می باشد و این سوپاپ در هنگام بالارفتن درجه آب از حد مجازعمل ننموده و موجب ترکیدگی و بروز خسارات گردیده است، گفت: در این حادثه علاوه بر منفجرشدن دیگ بخار، مشعل آن هم پرت گردیده و همچنین به لوله‌ها، تاسیسات تابلو برق، شیشه‌ها خسارت وارد گردیده است.

مدیر آتش نشانی تربت جام در پایان خاطرنشان کرد: مسئول این استخر اظهارمی دارد۱۵ دقیقه قبل از اتفاق افتادن این حادثه تمامی سیستم‌ها را چک کرده و شیرتخلیه راباز کرده و هواگیری صورت گرفته و جهت انجام کارهای دیگر استخر رفتم که درهمین فاصله ۱۵ دقیقه این اتفاق صورت گرفته است.

خبرنگار: رضا اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 102