انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی قوچان و پژوهشگاه صنعت نفت
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی قوچان و پژوهشگاه صنعت نفت

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی قوچان و پژوهشگاه صنعت نفت با امضای دکتر بهشتی رئیس دانشگاه صنعتی قوچان و دکتر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت منعقد شد.

به گزارش اختر شرق؛ در این جلسه دکتر علی‌اصغر بهشتی رئیس دانشگاه صنعتی قوچان گفت: دانشگاه صنعتی قوچان با توجه به قدمت کمی که دارد خوشبختانه امروز توانسته است به همراه دانشگاه صنعتی شاهرود در شمال شرق کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دانشگاه صنعتی قوچان در حوزه‌های مختلف همچون حوزه پژوهشی بسیار خوب کارکرده‌ایم به‌طوری‌که در سال گذشته در بین ۱۶ استاد پر استناد ایران که نامشان در سطح جهان مطرح شد یکی از اساتید ما حضور داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان اظهار کرد: این خبر خوش زمانی پررنگ‌تر می‌شود که امسال دو استاد از دانشگاه صنعتی قوچان در بین محققان پر استناد ایران در سال ۲۰۱۹ قرار گرفتند درصورتی‌که امسال سهم ایران از ۱۶ نفر به ۱۲ نفر کاهش‌یافته بود که خود نشان از پیشرفت خوب دانشگاه صنعتی قوچان دارد و ذکر این نکته لازم است که از این حیث دانشگاه صنعتی قوچان بعد از دانشگاه امیرکبیر با سه استاد در جایگاه دوم دانشگاه‌های ایران قرار گرفت.

دکتر بهشتی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که اعضای هیئت‌علمی را تا سال ۱۴۰۱ به تعداد ۱۰۰ نفر برسانیم که این اتفاق خواهد افتاد.

دکتر بهشتی تصریح کرد: امیدواریم شرایطی پیش بیاید که با هماهنگی شما بتوانیم همکاری‌هایی با پالایشگاه خانگیران و بجنورد هم با توجه به هم‌جواری با قوچان داشته باشیم.

در ادامه این جلسه دکتر توفیقی به پتانسیل‌ها و توانمندی دانشگاه صنعتی قوچان اشاره کرد و گفت: بسیاری از فعالیت‌های این دو مجموعه در راستای اهداف یکدیگر هست چراکه این دانشگاه در زمینه‌هایی نظیر کاتالیست، جاذب و خوردگی فعالیت‌های متعددی را انجام داده است و می‌توان اقدامات آن را با اهداف و فعالیت‌های پژوهشگاه هم‌سو دانست.

توفیقی شبکه‌سازی و همکاری با دانشگاهیان، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان را از راهبردهای اصلی پژوهشگاه صنعت نفت دانست و گفت: باوجوداینکه پژوهشگاه از دیرباز دارای ظرفیت و زیرساخت‌های بسیار گسترده ازنظر انسانی، آزمایشگاهی و فیزیکی بوده است اما هیچ سازمانی به‌تنهایی نمی‌تواند مدعی شود که می‌تواند پاسخگو تمامی نیازهای صنعت باشد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با تأکید بر اینکه خلق ظرفیت‌های جدید و همکاری شبکه‌ای برای یک سازمان دارای اهمیت است افزود: با توجه به اینکه دانشگاه صنعتی قوچان دارای ظرفیت‌های انسانی، زیرساختی و تجهیزاتی است امیدواریم بتوانیم با همکاری یکدیگر از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم.

دکتر توفیقی بابیان اینکه ارائه پروپوزال‌های مشترک به صنعت یکی از مصادیق مهم محسوب می‌شود تصریح کرد: صنعت تلاش می‌کند علاوه بر پژوهشگاه‌ها، با دانشگاه‌ها نیز همکاری کند و همواره از پروپوزال‌های مشترک استقبال کرده است، ازاین‌رو مناسب است پروپوزال‌های سه‌جانبه‌ای میان پژوهشگاه، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گیرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 68