انجام دو عمل پیشرفته استنت گذاری قفسه سینه و شکمی به روش کم تهاجمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
انجام دو عمل پیشرفته استنت گذاری قفسه سینه و شکمی به روش کم تهاجمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به همت متخصصان گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو عمل جراحی استنت گرفت در آئورت توراسیک قفسه سینه و استنت گرفت آئورت شکمی به روش Tivar و Evar با موفقیت در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا (ع) انجام شد.

به گزارش اختر شرق؛ استاد گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: عمل نخست بر روی بیمار ۵۶ ساله که مدت‌ها با مشکلات متعددی روبرو بود به روش استنت گرفت در آئورت توراسیک (قفسه سینه) با استفاده از آنژیوگرافی از طریق شریال فمورال (Tivar) انجام شد.

دکتر محمود شبستری نتایج این عمل را که با همکاری تیمی بسیار خوب اعضای هیئت‌علمی گروه قلب، بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و سایر گروه‌ها و اعضای مرتبط انجام شد بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: بیمار یک روز پس از عمل قادر به راه رفتن و دو روز بعد نیز از بیمارستان ترخیص می‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام عمل جراحی استنت گذاری‌ترمیم آنوریسم شکمی آئورت از طریق شریان فمورال Evar به روش آنرژیوگرافی را دیگر عمل انجام شد عنوان کرد و گفت: نتایج این عمل نیز که در مدت یک ساعت به‌طور انجامید بسیار مطلوب بوده است.

دکتر شبستری بابیان اینکه تا پیش‌ازاین برای درمان بیماران باید از روش‌های عمل جراحی باز استفاده می‌شد که این امر موجب افزایش مدت‌زمان بستری و دوران نقاهت می‌شد خاطرنشان کرد: استفاده از این روش ضمن کاهش مدت‌زمان بستری موجب کاهش درد بیماران نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تهیه لوازم مصرفی برای این روش عمل هزینه‌بر است اما خوشبختانه سازمان‌های بیمه‌گر آن را زیرپوشش قرار داده‌اند خاطرنشان کرد: در حال حاضر اتاق‌های عمل جراحی و کت لب بیمارستان امام رضا (ع) به پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی مجهز است که این امر موجب ایجاد زمینه انجام عمل‌های جراحی مدرن را فراهم نموده است.

گزارشگر: محسن فراهی

image_printچاپ مطلب

Visits: 41