انتقال آب با لوله به متراژ ۶۲۰۰ در مشهد
انتقال آب با لوله به متراژ ۶۲۰۰ در مشهد

رئیس اداره امور فنی و زیر بنایی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: از محل اعتبارات سامانه‌های نوین آبیاری صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تعداد دو طرح شامل پروژه‌های انتقال آب طرق و خرده مالکین روستایی میامی در مجموع به متراژ۶۲۰۰ متر به مبلغ ۶۲۲۵ میلیون ریال اعتبار بلا عوض دولتی تامین اعتبار گردیده است.

به گزارش اختر شرق؛ مهدی ابریشمی رئیس اداره امور فنی و زیر بنایی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با بیان اینکه اولویت‌های بخش کشاورزی برای کاهش خسارت‌های خشکسالی انتقال آب با لوله است، عنوان کرد: با افزایش راندمان آبیاری میتوان حجم قابل توجهی از منابع آب را به چرخه تولید بازگرداند و بخش بزرگی از نیازهای آب کشاورزی و سایر بخش‌ها را از این طریق برآورده کرد.

وی ادامه داد: اصلا تلفات آب از محل تولید تا مصرف به شکلهای مختلف صورت می‌گیرد به عبارتی دیگر در چرخه مصرف آب، تلفات آب در مراحل مختلف انتقال، توزیع و پخش آن در سطح مزرعه صورت می‌گیرد.

ابریشمی با بیان اینکه یکی از راه‌های جلوگیری از تلفات آب افزایش راندمان انتقال آب از محل منابع آبی تا مزرعه پوشش دار کردن مسیر آب، انتقال آب کشاورزی از طریق احداث کانال‌های بتنی و یا استفاده از لوله‌های پلی اتیلن جهت هدایت آب می‌باشد، مطرح کرد: از محل اعتبارات سامانه‌های نوین آبیاری صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تعداد دو طرح شامل پروژه‌های انتقال آب طرق و خرده مالکین روستایی میامی در مجموع به متراژ۶۲۰۰ متر به مبلغ ۶۲۲۵ میلیون ریال اعتبار بلا عوض دولتی تامین اعتبار گردیده است.

لازم به ذکر است؛ از محل اعتبارات سامانه‌های نوین آبیاری از سال ۹۵ تا کنون ۱۶۵ کیلومتر خطوط انتقال آب با لوله در قالب ۵۵ پروژه در سطح شهرستان اجرا گردیده که سهم قابل توجهی در جلوگیری از تلفات آب کشاورزی و افزایش تولید داشته است.

image_printچاپ مطلب

Views: 143