انتقاد فرماندار سرخس از اختلاف رویه تضامین وام از سوی بانک‌ها
انتقاد فرماندار سرخس از اختلاف رویه تضامین وام از سوی بانک‌ها

فرماندار سرخس گفت: اختلاف تضامین بانک‌ها برای وام گیرندگان که هر بانکی با رویه خاصی وام می‌دهد موجب خرید و فروش وام‌های ازدواج شده است.

به گزارش اختر شرق؛ محمد رضا رجبی مقدم در جلسه بررسی مشکلات بخش تولید و اشتغال در حوزه بانک‌ها با انتقاد از نحوه اعطای وام ازدواج جوانان، گفت: امروز با همه مشکلات و تورم موجود و افزایش قیمت‌ها در لوازم خانگی و… بحث سلیقه‌ای عمل کردن بانک‌ها در تامین مضامین وام گیرندگان باعث شده بسیاری این وام را با حداقل قیمت به دیگران واگذار کنند که لازم است در خصوص مضامین، تمامی بانک‌های عامل براساس یک قانون عمل کنند.

وی افزود: متاسفانه ثبت تقاضای وام در سامانه سیتا پس از وارد شدن به این سامانه و ثبت تقاضا و…با گذشت چندین ماه کماکان از اعتبار آن خبری نیست به طوری که برای سه میلیارد تومان اعتبار جهت تاسیس پنج گلخانه تاکنون به متقاضیان جواب مثبتی داده نشده است.

فرماندار سرخس خاطرنشان کرد: در خصوص ماده ۳۸ اخذ مالیات شهرستان ما به نسبت جمعیت، بیشترین وصولی را داریم ولی متاسفانه سهم ما از این رقم بسیار کم است بطوری که در سال ۹۸ مالیات وعوارض سرخس ۱۷۲ میلیارد تومان وصولی داشته اما برای شهری با این وسعت و ۴۳ هزار نفر جمعیت به شهرداری آن پنج میلیارد تومان و در جمع با دهیاری‌ها ۱۱ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

فرماندار سرخس تصریح کرد: ما در گذشته از سه درصد گاز بهره‌مند بودیم قانونی آمد و این درآمد را حذف و با آنکه آلایندگی گوگرد را مردم تحمل می‌کنند درآمدی نصیب شهرستان نمی‌شود و به همین علت با مشکلات مالی که شهرداری دارد سیما و منظر شهر با همه استعداد‌های که دارد در بحث مبلمان شهری جمع آوری آب‌های سطی و حتی در پرداخت حقوق کارکنانش با مشکل روبروست و روز به روز از دیگر شهرهای استان عقب‌تر می‌افتد. ما تقاضا داریم براساس اختیاراتی که دارید شهرستان را در بخش تقسیم اعتبارات و سرک‌ها با توجه به وصولی‌ها مد نظر قرار دهید.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 38