انتخابات اعضای مجمع خیرین حامی معلولین برگزار شد
انتخابات اعضای مجمع خیرین حامی معلولین برگزار شد

انتخابات مجمع خیرین حامی معلولین تحت پوشش اداره کل بهزیستی خراسان رضوی به‌منظور انتخاب مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر حمیدرضا پور یوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: هدف از تشکیل مجمع خیرین حامی معلولین کمک به گروه هدف در راستای برآورده شدن بخشی از نیازهای آنان که در خیریه‌ها کمتر توجه می‌شود و از طرفی بهره‌مندی تمامی معلولین از امکانات و فعالیت‌های تخصصی خیریه‌های سطح استان است.

وی افزود: در حال حاضر خیریه‌های زیادی در سطح استان فعالیت دارند اما شاید کمتر از ۱۰ درصد جامعه معلولین با این خدمات آشنایی دارند و از آن‌ها بهره‌مند ‌می‌شوند.

پور یوسف تصریح کرد: در حال حاضر بالغ‌بر ۱۲۳ هزار نفر از جمعیت استان را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند که تنها پنج هزار نفر از آن‌ها در مراکز و ۱۲ هزار نفر از خدمات پرستاری در منزل بهره‌مند هستند و بخش زیادی از گروه هدف ما از طریق خیریه‌ها تحت پوشش قرار نمی‌گیرند بنابراین در مجمع خیرین حامی معلولین به دنبال ارائه خدمات خانواده محور و جامعه‌محور هستیم تا معلول از جامعه جدا نشود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: تشکیل مجمع خیرین حامی معلولین در بهزیستی خراسان رضوی بخش‌نامه‌ای کشوری است و در همین راستا اعضای هیئت‌رئیسه و هیئت‌مدیره آن با حضور اعضای هیئت‌امنا انتخاب می‌شوند.

وی گفت: شناسایی و هدایت خیرین و جلب و جذب کمک‌های مشارکت جویانه در جهت اهداف موسسه، اقدامات حمایتی، درمانی، توان‌بخشی، توانمندسازی جهت افراد دارای معلولیت، اقدام در خصوص فراهم نمودن زمینه احداث، تجهیز و تعمیر ساختمان‌ها و فضاهایی با کاربرد توان‌بخشی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت، اقدام درزمینهٔ پیشگیری از بروز معلولیت‌ها، تلاش و اقدام در جهت مناسب‌سازی و ایجاد حق دسترسی برای افراد دارای معلولیت، تلاش و اقدام در جهت اجرایی شدن و رفع موانع مربوط به قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب سال ۹۶، اقدام حمایتی و معاضدتی حقوقی، برگزاری دوره‌ها و همایش و سمینارهای آموزشی، ترویج فرهنگ توسعه مسئولیت اجتماعی در راستای حمایت از افراد دارای معلولیت از اهداف جامعه خیرین حامی معلولین خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ در ادامه برگزاری دومین مجمع خیرین حامی معلولین آقایان اشرافی، هنرور، حسینی و شرف زاده به‌عنوان اعضای هیئت‌رئیسه انتخاب شدند.

همچنین بارأی اعضای هیئت‌امنای این مجمع، جوادیان، کاظمی، تقویان، میرعمادی، یوسفی به‌عنوان اعضای هیئت‌مدیره و ضیایی و خواجه ایم به‌عنوان اعضای علل بدل انتخاب شدند.

و خدیوی به‌عنوان بازرس و فارسیان بازرس علل بدل انتخاب شدند و جوادیان به‌عنوان مدیرعامل این مجمع رأی آورد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 70