امسال تولید گندم  نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شهرستان افزایش پیداکرده است
امسال تولید گندم  نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شهرستان افزایش پیداکرده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: سال گذشته خشک‌سالی بود و برداشت گندم ما ۲۱۰۰ تن بود اما امسال تا الآن چیزی حدود ۲۰۵۰۰ تن خرید گندم شهرستان در سیلوهای دولتی بوده است یعنی امسال چیزی حدود ۱۰ برابر تولید گندم شهرستان افزایش پیداکرده است.

به گزارش اختر شرق؛ فرهمند راد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور دراین‌باره عنوان کرد: بعد از بحث مردمی سازی یارانه‌ها در بحث کشاورزی چندوظیفه در حوزه جهاد کشاورزی از ابتدا جز اهداف بوده است که اولین مورد آن این است که درزمینهٔ کالاهای اساسی مثل گندم، جو، دانه‌های روغنی، چغندرقند و ذرت وابستگی را نسبت به واردات کم کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به اینکه سال زراعی از اول مهر شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته خشک‌سالی بود و برداشت گندم ما ۲۱۰۰ تن بود اما امسال تا الآن چیزی حدود ۲۰۵۰۰ تن خرید گندم شهرستان در سیلوهای دولتی بوده است یعنی امسال چیزی حدود ۱۰ برابر تولید گندم شهرستان افزایش پیداکرده است.

وی ادامه داد: در بحث پنبه که در بخش سر ولایت ما متمرکزشده است ما داریم به سمت مکانیزه شدن محصول و کار با دستگاه می‌رویم و این باعث بهبود عملکرد ما می‌شود و پنبه ما به خاطر افزایش عملکرد امسال ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیداکرده است.

فرهمند راد بابیان اینکه هدف ما افزایش عملکرد در همه محصولات آن‌هم با اصلاح عملکرد واحدهای تولیدی هست، اظهار کرد: وظیفه ما انتقال دانش است که بتوانیم مدیریت تولید رو در واحدهای سطح بالا ببریم و در آینده کشاورزی ما باید به سمت علمی شدن دانش‌بنیان کردن پیش رود.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به اینکه امروزه با تغییر اقلیم و افزایش درجه حرارت و گرم شدن کره زمین ما باید روش‌های تولید را با سیستم‌های پیشرفته جایگزین کنیم و اولین گام این است که باید ضریب دانش را ببین کشاورزان بالا ببریم، گفت: در حال حاضر بحث ابتکار و خلاقیت کشاورزان اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر ابتکار و خلاقیت وارد عرصه تولید شود کشاورز ما می‌تواند در بازار رقابت و افزایش هزینه‌ها پایدار بماند.

خبرنگار: زهرا خانی

image_printچاپ مطلب

Views: 9