امدادرسانی به مجروحان افغانستانی توسط مرزبانان هنگ تایباد
امدادرسانی به مجروحان افغانستانی توسط مرزبانان هنگ تایباد

فرمانده هنگ مرزی تایباد از امدادرسانی به مجروحان حادثه‌دیده افغانستانی در یک روز تعطیل خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ سرهنگ محمد چراغ فرمانده هنگ مرزی و مرزبان درجه‌یک تایباد در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای کمک به همنوعان به‌ویژه در مرزهای مشترک با کشور افغانستان، مرزبانان هنگ تایباد به سه مجروح حادثه تروریستی در کشور افغانستان امدادرسانی کردند.

وی افزود: در پی حادثه تروریستی در کشور افغانستان که منجر به مجروحیت سه تبعه این کشور شده و تقاضای مداوا در خاک جمهوری اسلامی ایران را داشتند با عنایت به اینکه این حادثه در یک روز تعطیل اتاق افتاده و همه ارگان‌ها و سازمان‌ها تعطیل بودند، مرزبان جمهوری اسلامی ایران با اختیاراتی که دارد هماهنگی‌های لازم را برای ورود آن‌ها به عمل آورد.

سرهنگ چراغ با اشاره به اینکه مرزبانی تعطیلی ندارد عنوان کرد: با مساعدت مرزبانان مجروحین حادثه‌دیده با سه دستگاه خودروی آمبولانس از نقطه صفر مرزی دوغارون به بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) شهرستان تایباد جهت سیر مراحل درمان منتقل شدند.

فرمانده هنگ مرزی تایباد در پایان تصریح کرد: این اولین مرحله‌ای نیست که مرزبانان به مجروحین یا بیماران کشور افغانستان خدمات‌رسانی می‌کنند، لذا به جهت حسن هم‌جواری با این کشور و حس انسان دوستانه‌ای که مرزبانان جمهوری اسلامی ایران دارند، هر زمان که نیاز باشد همکاری‌های لازم برابر قوانین صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است؛ همراهان و خانواده مجروحین از همکاری مرزبانان ایران قدردانی نمودند.

خبرنگار: نعمت‌الله فیضی

image_printچاپ مطلب

Visits: 100