امام جمعه مه ولات: روحیه عدالت خواهی و مطالبه گری باید در وجود ما زنده بماند
امام جمعه مه ولات: روحیه عدالت خواهی و مطالبه گری باید در وجود ما زنده بماند

امام جمعه مه ولات گفت: امام خمینی (ره) مطالبه گری و استقلال، آزادی و عدالت را به ما آموخت و ما نباید اجازه دهیم انقلاب دچار توقف و پسرفت شود و باید این روحیه عدالت خواهی در وجود ما زنده بماند.

به گزارش اختر شرق؛ نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان مه ولات به امامت حجت الاسلام اسلامی امام جمعه شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی مسجد جامع مه ولات برگزار شد.

امام جمعه مه ولات در ابتدای خطبه اول نماز جمعه شهرستان با اشاره خطبه ۵۲ نهج البلاغه افزود: امام علی (ع) در این خطبه می فرمایند: ای مردم و بندگان خدا عزم خود را جزم کنید تا دل از دنیا بکندید، چرا که مهر نابودی بر پیشانی دنیا زده شده است.

حجت الاسلام اسلامی تصریح کرد: همانطور که در هفته های قبل عرض کردم یکی از انواع تکبر، تکبر سیاسی است و این بدان معنا است که وقتی فرد قدرتی پیدا کند خود را از مردم بالاتر و بهتر بداند و قرآن کریم فرعون را به عنوان نماد تکبر قدرت نام برده و داستان فرعون توصیه قرآن به صاحبان مقام و اصحاب قدرت است که روز حساب برای اصحاب قدرت وجود دارد و سخت ترین محاسبه پروردگار برای مسئولینی است که خداوند به آن ها قدرت داده است.

وی ادامه داد: از نقاط ضعف ما این است که در مسئله عدالت آن پیشرفتی که باید داشته باشیم را نداشته ایم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما نمره قبولی در مسئله عدالت را کسب نکرده ایم و مسئولین باید جوابگوی این موضوع باشند، البته اقداماتی در این حوزه انجام شده که قدردان آن هستیم اما تا رسیدن به آرمان فاصله داریم که باید تلاش شود که در عرصه عدالت پیشرفت کنیم‌.

نماینده ولی فقیه در مه ولات در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: در هفته ای که گذشت روز ۱۴ خرداد، روز رحلت امام را داشتیم و حضرت آقا به یکی از ابعاد شخصیتی امام پرداختند و آن بعد تحول خواهی ایشان بود و امام مبدا تحولات اساسی برای بشیرت بود و یک رستاخیز عظیمی در منطقه شکل گرفت.

حجت الاسلام اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره)  مطالبه استقلال، آزادی و عدالت را به ما آموخت و ما نباید اجازه بدهیم انقلاب دچار توقف و پسرفت شود و باید این روحیه عدالت خواهی در وجود ما زنده بماند.

امام جمعه شهرستان مه ولات گفت: جوانان باید روحیه مطالبه گری داشته باشند که چرا در این شهر مکان تفریحی نداریم و چرا در حوزه آثار باستانی بی توجهی می شود و مسئولان باید پاسخگو این موضوع باشند.

امام جمعه مه ولات در خصوص حوادث اخیر کشور آمریکا اظهار کرد: شعارهایی که در کف خیابان آمریکا شنیده می شود حرف تمام مردم دنیا است و شعار «ما نمی توانیم نفس بکشیم» شعار تمامی ملت های مظلوم است که گرفتار آمریکای جنایتکار هستند.

خبرنگار: مهدی محدثی

image_printچاپ مطلب

Visits: 29