امام جمعه خوشاب: الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عید قربان
امام جمعه خوشاب: الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عید قربان

امام جمعه شهرستان خوشاب گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قربانی کردن دام باید رعایت شود.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام سید قاسم دهقانی امام جمعه شهرستان خوشاب با اظهار اینکه قربانی کردن  دام یک امر مستحب و خوب است، عنوان کرد: اصول بهداشتی باید رعایت شود تا صدمه ای به سلامت مردم وارد نشود.

در همین رابطه خدمتگزار فرماندار خوشاب گفت: با توجه به دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور، ذبح دام در روز عید قربان بایستی فقط  در کشتارگاه دام  صورت پذیرد و کشتار غیر مجاز دام قابل قبول نیست.

همچنین رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب بیان کرد: کشتارگاه دام شهر سلطان آباد در روز عید قربان با هماهنگی بعمل آمده با شهرداری از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ فعال  و آماده ارائه خدمات بهداشتی مطابق روال همه ساله به نیکو کاران  شهرستان خواهد بود.

محمود ترخاصی عنوان کرد: دو اکیپ ثابت و سیار  متشکل از کارشناسان دامپزشکی به همراه ناظر ذبح شرعی، کارشناس شبکه بهداشت ودرمان و پرسنل خدمات شهرداری  در محل کشتارگاه دام آماده ارائه خدمات بهداشتی می باشند و بازرسی قبل از کشتار، نظارت بهداشتی بر ذبح و لاشه های استحصالی صورت می پذیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب با بیان اینکه با توجه به شرایط ویژه امسال کلیه نیکوکاران با رعایت اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در محل ذبح دام حضور پیدا کنند و  این شبکه جهت سهولت کار برخی تمهیدات بهداشتی و رعایت اصول فاصله گذاری را در محل کشتارگاه لحاظ خواهد نمود، خاطر نشان کرد: کشتارغیرمجاز دام در معابر واماکن عمومی به‌علت ایجاد آلودگیهای زیست محیطی، عدم نظارت بهداشتی بر لاشه های استحصالی و در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌های مهلکی چون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت و… ممنوع است و توصیه می شود نیکوکاران کار نیک و پسندیده  خود را با رعایت ضوابط بهداشتی تکمیل نمایند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3