امام جمعه خلیل آباد: ۹۰ درصد مردم نسبت به مسئله اعتیاد ابراز نگرانی دارند
امام جمعه خلیل آباد: ۹۰ درصد مردم نسبت به مسئله اعتیاد ابراز نگرانی دارند

امام جمعه خلیل آباد گفت: اعتیاد به عنوان مهمترین آسیب کشور محسوب می شود و بیش از ۹۰ درصد مردم در کشور ما نسبت به مسئله اعتیاد ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد در خطبه های نماز جمعه شهرستان اظهار کرد: اعتیاد به عنوان مهمترین آسیب کشور تعیین شده است و مقام معظم رهبری دستورات لازم را برای پیشگیری از اعتیاد ابلاغ فرموده اند.

وی با بیان اینکه مواد مخدر بزرگترین منکر قرن حاضر شناخته شده است و ۳۸۴ درصد رشد انواع مواد مخدر در دنیا نسبت به گذشته داشته ایم که نگرانی هایی را به وجود می آورد، خاطرنشان کرد: آمار مرگ و میر بیش از حد در جهان نیز بر این نگرانی ها می افزاید و باید مراقبت های لازم را برای گرفتار نشدن به این بلای خانمان سوز را داشته باشیم.

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به اینکه کشت مواد مخدر در افغانستان بسیار افزایش یافته است و همجواری ایران با افغانستان و پاکستان از یک سو و نقش تهاجمات فرهنگی دشمنان از سوی دیگر نگرانی ها را افزایش داده است، تصریح کرد: اعتیاد عوامل فرهنگی، خانگی، اقتصادی و… دارد که هر یک در جای خود قابل تامل است.

وی با تاکید بر اینکه اعتیاد به عنوان مهمترین آسیب کشور محسوب می شود و بیش از ۹۰ درصد مردم در کشور ما نسبت به مسئله اعتیاد ابراز نگرانی کرده اند، اذعان کرد: خسارت های ناشی از مصرف مواد مخدر نیز حائز اهمیت است و چندین میلیارد تومان بودجه کشور در راه مبارزه با مواد مخدر هزینه می شود.

ناهیدی همچنین عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و اینکه مهمترین آسیب اجتماعی در کشور اعتیاد است باید همه مراقب خود، خانواده و فرزندان باشیم تا گرفتار این بلای خانمان سوز نشوند.

وی در پایان ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، تشریح کرد: سه ماه حرام ذی القعده، ذی الحجه و محرم آثار و برکات فراوانی دارد و نمازگزاران باید توجه داشته باشند که در این سه ماه عبادت های خود را مضاعف کنند تا از آثار و برکات آن بهره مند شوند.

خبرنگار: محدثه صفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 0