امام جمعه خلیل آباد: وضعیت امروز آمریکا چیزی جز آموزه های لیبرال غرب نیست / پایه و اساس آمریکا بر اساس جنایت و کشتار و استعمار بنا شده است
امام جمعه خلیل آباد: وضعیت امروز آمریکا چیزی جز آموزه های لیبرال غرب نیست / پایه و اساس آمریکا بر اساس جنایت و کشتار و استعمار بنا شده است

خطیب جمعه خلیل آباد با بیان اینکه آنچه که در آمریکای دیروز و امروز مشاهده کرده و می کنیم چیزی جز بروز آموزه های لیبرال و دموکراسی غرب نیست، گفت: پایه و اساس آمریکا بر اساس کشتار، خیانت، استعمار و جنایت بنا شده است.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اعتراضات گسترده در کشور آمریکا، اظهار کرد: کشور ۵۰ ایالتی آمریکا محصول مهاجرت ظالمانه اروپایی ها به سرزمین اجدادی سرخپوستان است.

وی با بیان اینکه اعتراضات سیاه پوستان به بیش از ۱۵۰ شهر کشیده و در ۴۰ شهر از جمله پایتخت آمریکا حالت حکومت نظامی اعلام شده است، خاطرنشان کرد: این اعترضات بی سابقه ترین اعتراضات در دهه های اخیر است و از زمانی شروع شد که چهار پلیس با گذاشتن زانو خود بر روی یک سیاهپوست او را خفه کردند و باقی نظاره گر بودند.

خطیب جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه این شهرها با ورود گاردهای امنیتی و ارتش آمریکا نیز حالت جنگی به خود گرفته است، تصریح کرد: چهره واقعی و وحشی دولتمردان آمریکا را در بیرون از آمریکا دیده و شنیده بودیم ولی امروز اخبار حکایت از این دارد که دولت آمریکا برای مردم و شهروندان خود ارزشی قائل نیستند.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید بدانیم که پایه و اساس آمریکا بر اساس کشتار، خیانت، استعمار و جنایت بنا شده است، اذعان کرد: بخش زیادی از کشور آمریکا سرزمین مادری سرخپوستان بی پناه است و در این راه بخش زیادی از سیاه پوستان قربانی شدند و در قفس و زنجیر جان باختند.

ناهیدی با بیان اینکه آمریکا برای تثبیت ابرقدرتی خود به سمت جنگ جهانی، بمب باران شیمیایی و کشورگشایی و کشتار زیادی از مردم حرکت کرد، افزود:  بیش از ۵۰ میلیون در کشورهای مختلف تا به امروز قربانی اهداف شوم آمریکا شده اند.

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد آمریکایی هستیم که در حال افول و ضعف است و حوادث اخیر آمریکا و جنبش سیاه پوستان نیز مقدمه ای برای این امر است، عنوان کرد: افول آمریکا را  در جنبه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و … شاهد هستیم و امروز آمریکا در دو مخمصه داخلی و خارجی گرفتار آمده است.

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به اینکه شکست های راهبردی و بزرگ در تقابل با ایران و ناتوانی در جلوگیری از رسیدن پنج نفتکش ایران به سمت حیاط خلوت خود به وضوح قابل مشاهده است، تشریح کرد: آنچه که در آمریکای دیروز و امروز مشاهده کرده و می کنیم چیزی جز بروز آموزه های لیبرال و دموکراسی غرب نیست، همان چیزی که بسیاری از فریبخوردگان وطنی در سطوح کارشناسی و مدیریتی در طی این سال ها بدان دل خوش کرده اند و مردم ایران را از آمریکا ترسانیده اند.

وی در پایان تاکید کرد: آنهایی که ملت ایران را به خاطر مبارزه با آمریکا سرزش کرده اند و می کنند باید به خود بیایند و به دستکش مخملی آمریکا خیره نشوند و از خیال باطل خود که دل بستن به آمریکا و غرب هست بازگردند.

خبرنگار: محدثه صفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 17