امام جمعه جغتای: نیازمند عزم جدی مسئولان در کنترل بازار هستیم
امام جمعه جغتای: نیازمند عزم جدی مسئولان در کنترل بازار هستیم

امام جمعه جغتای بیان کرد: با توجه به مشکلات و آشفتگی در بازار نیازمند عزم جدی مسئولان برای کنترل بازار، تورم موجود و رسیدگی به مشکلات مردم هستیم.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام علی اکبر موحدی پور امام جمعه شهرستان جغتای در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: برای رسیدن به موفقیت باید عافیت و سلامتی داشته باشیم از جمله خویشتنداری، مراقبت از زبانمان در بیان جملات، رعایت تقوی، عدم حضور در جلسات غیبت و جلسات پوچی که هیچ ثمری ندارد و رعایت نکات بهداشتی است.

وی با اشاره دعای ۲۳ امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه گفت: این دعا بسیار مهم است که بهتر است در شب های ۲۳ و ۲۷ شب قدر خوانده شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: عافیت در روایات است و عافیت در دین و عدم تزلزل در اعتقادات دینی است.

خطیب نماز جمعه جغتای در خطبه های نماز جمعه با دعوت مردم به تقوای الهی با اشاره به ارزش و جایگاه روزه در ماه رمضان گفت: روزه انسان را به خدا نزدیک می گرداند و اگر روزه واقعی باشد در از بین بردن خودخواهی در وجود انسان نقش بسیار مهمی دارد و باعث می‌شود سپری بین انسان و آتش جهنم واقع شود.

امام جمعه جغتای با اشاره به شب های  لیالی قدر، اعمال آن و قدر دانستن این شبها و لحظه ها افزود: بهترین فصل برای شکست شیطان ماه رمضان است و بهترین دعا در این شب ها درخواست عافیت است واین از موضوعات محوری در دین است و اگر انسان بخواهد به موفقیت برسد باید در جهت عافیت تلاش کند.

 حجت الاسلام موحدی پور در ادامه با تسلیت شهادت مظلومانه حضرت علی علیه السلام و اوضاع جامعه دوران حضرت علی(ع) گفت: جامعه ی دوران آن حضرت دچار بی بصیرتی عمیقی بود و این بی‌بصیرتی باعث جدا شدن بسیاری از یاران حضرت از ایشان شد به نحوی که فرمودند:«فی العین قضی وفی الحلق شجی».

امام جمعه جغتای با اشاره به حادثه شناور کنارک و ابراز تاسف از اینکه این حادثه دردناک بیان کرد: این یک رزمایش و تمرین است و در دنیا از امور عادی است و در همه جای دنیا از این دست اتفاقات رخ می‌دهد.

حجت الاسلام موحدی پور در پایان گفت: اینکه گروهی انتظار دارند که همه ابعاد قضیه باید به عموم مردم توضیح داده شود باید گفت که بسیاری از اطلاعات موجود از اسرار نظامی است و نمی‌شود در اختیار دیگران به راحتی گذاشته شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4