امام جمعه باخرز: یکی از بایدهای ازدواج، سادگی و پرهیز از چشم و هم چشمی و تجملات است
امام جمعه باخرز: یکی از بایدهای ازدواج، سادگی و پرهیز از چشم و هم چشمی و تجملات است

امام جمعه شهرستان باخرز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در لزوم شکل گیری ازدواج سالم و رعایت بایدها و نبایدهای ازدواج سالم، خاطرنشان کرد: یکی از بایدهای ازدواج، سادگی و پرهیز از چشم و هم چشمی و تجملات است.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام و المسلمین زاهدی امام جمعه شهرستان باخرز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان باخرز ضمن توصیه مؤمنین به تقوای الهی و نظم در کارها، با اشاره به سالروز ازدواج خجسته امیرالمؤمنین علی(ع) و حضرت زهرا(س)، خطبه اول را به موضوع مهم ازدواج از دیدگاه شریعت اسلامی اختصاص دادند.

وی خانواده را ریشه اکثر اتفاقات خوب و بد در جامعه دانستند و بیان کرد: این ما را بر آن می دارد که در مسیر شناخت احکام اسلام درخصوص به ازدواج و خانواده اسلامی قدم بگذاریم… اگر این سنت الهی در مسیر سالم و الهی خودش قرار نگیرد و به موقع یا بنا بر آنچه اسلام دستور داده انجام نشود ترس از آن است که گمراهی گریبان گیر جامعه اسلامی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان باخرز با استناد به آیات قرآن کریم، فلسفه ازدواج را رسیدن به آرامش و سکینه معرفی کرد و گفت: آنجایی که زندگی پس از ازدواج، با التهاب همراه است بدانید آن ازدواج، اسلامی نبوده است.

امام جمعه شهرستان باخرز در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در لزوم شکل گیری ازدواج سالم و رعایت بایدها و نبایدهای ازدواج سالم خاطرنشان کرد: یکی از بایدهای ازدواج، سادگی و پرهیز از چشم و هم چشمی و تجملات است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان باخرز با انتقاد از تجمل گرایی در امر ازدواج، تصریح کرد: بعضی اوقات می بینیم پدر و مادر زوج و زوجه تا سالها مشکلات و بدهی های ازدواج را نمی توانند رفع کنند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین زاهدی در خطبه دوم پس از تسلیت شهادت حضرت جوادالائمه(ع)، به تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداختند.

وی با اشاره به دو توصیف رهبری عزیز از مجلس کنونی با عنوان «مجلس امید و مورد انتظار مردم» و «یکی از قوی ترین و انقلابی ترین مجالس در طول تاریخ» تأکید کرد: این دو جمله باید باعث شود که نمایندگان مجلس برای خدمت به این مردم که بهترین امت در عالم اند شب و روز نشناسند.

امام جمعه شهرستان باخرز در ادامه ضمن برشمردن چهار مطالبه مهم رهبر انقلاب از نمایندگان مجلس یعنی «ترجیح مسائل ملی بر مسائل حزبی»، «تعهد به قسمی که خورده اند»، «اولویت دادن به مسائل کلیدی» و «عدم پرداختن به حواشی»، پرداختن به مسائل اقتصادی و فرهنگی را اولویت اول ایران اسلامی دانستند و مسئله  ازدواج جوانان را به‌عنوان یکی از این اولویت ها معرفی نموده و لزوم توجه مسئولان به رفع مشکلات ازدواج جوانان را متذکر شدند.

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی با اشاره به خبر انفجار ناو آمریکایی بیان کرد: اگر این اتفاق توسط خود نیروهای آمریکایی بوده که الحمدلله … این یعنی مخالفین این طاغوت در درون آمریکا هستند و اگر توسط عوامل خارجی بوده واکنشی دربرابر ظلم بیشماری است که از طرف آمریکا به ملت‌های ستمدیده شده است.

وی با بیان این مطلب اگر کسانی هستند در دل آمریکا که می توانند این ناو را به آتش بکشند، تروریست های سنتکام را در خلیج فارس هم با چالش بزرگی روبرو خواهند نمود، تاکید کرد: به فضل پروردگار، ما ابهت آمریکا و ابرقدرت ها را در سراسر عالم به آتش خواهیم کشید.

امام جمعه شهرستان باخرز در پایان خطبه ها ضمن اشاره کوتاه به نگرانی برخی ها از توافق ۲۵ ساله ایران و چین، تشریح این موضوع را به هفته بعد موکول کردند.

خبرنگار: داود نشتیفانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 44