امام‌جمعه گلبهار: آقای رئیس‌جمهور شما باید پاسخگو باشید
امام‌جمعه گلبهار: آقای رئیس‌جمهور شما باید پاسخگو باشید

امام‌جمعه شهر گلبهار در خطبه‌های نماز جمعه شهر گلبهار گفت: مجامع مدعی حقوق بشر تابلو مترسکی در دست ظالمان و زورمداران استکباراست به این‌ها دل بستن کار عبث و بیهوده‌ای است و نتیجه دل بستن به آمریکا و ایادی او چیزی جز ذلت برای ما نداشته است که شخص رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد.

به گزارش اختر شرق و به نقل از کیهان گلبهار؛ نماز جمعه این هفته شهر گلبهار با حضور حداکثری مردم ولایتمدار شهر گلبهار و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل مسجد امام خمینی‌شهر گلبهار به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامی امام‌جمعه گلبهار در خطبه اول خود و در ادامه بحث هفته گذشته با اشاره به معجزات انبیاء عظام گفت: در مسیر سلوک و حرکت به سمت خدا اولین مقام کنترل اعضا و جوارح هفت‌گانه بدن است اگر شخص توانست کنترل اعضا و جوارح خود را به دست بگیرد و بر مبنای شرع و عقل حرکت نماید ترک گناه و انجام واجبات را انجام بدهد این مقام اول است برای ورود به مقامات بعدی و شایستگی سیر و سلوک الی الله را پیدا می‌نماید.

وی گفت: اینکه مدام در قرآن بر طبل بصیرت کوبیده می‌شود برای این است که از نشانه‌ها به حقیقت دست‌یابیم و اگر این‌گونه شد می‌شویم با بصیرت.

امام‌جمعه گلبهار گفت: مایک سری الگوهایی داریم، یک سری افتخارات داریم که هویت ما ذیل این افتخارات تعریف و شکل می‌گیرد، اگر افتخارات را بی‌اهمیت جلوه بدهیم و دست‌کم بگیریم کم‌کم هویت خودمان را در ذیل اسلام از دست می‌دهیم و نتیجه این می‌شود که در ذیل پرچم حق و پرچم جمهوری اسلامی احساس بی‌هویتی می‌کنیم به این بی‌هویتی ازخودبیگانه بودن گفته می‌شود یعنی در درون هویت خود بی‌هویت می‌شویم و نتیجه این بی‌هویتی این می‌شود که جوان ما داشته‌های پرافتخار خود را نادیده گرفته و نداشته های دشمن را بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی که خود دارد می‌بیند و فکر می‌کند آمریکا کشور آمال و آرزوهای اوست این بی‌هویتی خطرناک است تقوای اجتماعی این است که فرهنگ‌سازان جامعه از این هویت مراقبت کنند.

امام‌جمعه گلبهار گفت: افتخاراتی را که ما در این نظام‌داریم مکاتب دیگر ندارند که اگر یک‌صدم این افتخارات را می‌داشتند گوش دنیا را کر می‌کردند.

وی با اشاره به استقامت مردم ترکیه در مقابل تهدید آمریکا در قبال خرید سامانه اس ۴۰۰ از روسیه و جشن و پای‌کوبی مردم ترکیه به خاطر این استقامت گفت: مردم ترکیه فقط در مقابل تهدید آمریکا استقامت کردند، چیزی تولید نکردند و یک سامانه خریدند آن‌قدر پای‌کوبی کردند بعد ما در این کشور ماهواره تولید کردیم و با تولید این ماهواره و پرتاب آن تمام تحرکات آمریکا در منطقه را زیر نظر گرفتیم هیچ‌کس در این مملکت حتی تبریکی به هم نگفتند وقتی افتخارات خود را دست‌کم بگیریم هویت خود را به‌درستی کار نکنیم جوان ما قدرت تحلیل خود را از دست می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامی با اشاره به وقایع تیرماه و ۶ تیر سالروز ترور نافرجام مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۰ که در آن سال نماینده امام راحل بودند، گفت: خداوندایشان را برای ملت ما ذخیره کرد که امروز و در تلاطم‌های این ۳۰ سال سکان‌دار این نظام باشند درحالی‌که اکثر کسانی که قدرت اجرایی و مسئول اجرایی این کشور هستند دریک مقاطعی درتیم مخالفان نظام جمهوری اسلامی بازی کردند.

وی گفت: افرادی که الآن مسئولیت اجرایی کشور را در دست گرفته‌اند چه در فتنه ۷۷ چه در فتنه ۸۸ به زوال این نظام مقدس فکر می‌کردند که حقیقتاً باوجود چنین افرادی مدیریت رأی مردم یک مدیریت ناب و اعلایی است.

وی گفت در هیچ کجای از دنیا دریک کشور این‌همه قدرت در دست مخالفان یک نظام وجود ندارد که در حال حاضر این اتفاق در ایران اسلامی افتاده است و باوجوداین دشمنی‌های داخلی نه‌تنها پسرفت بلکه پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم و رو به جلو حرکت می‌کنیم.

رئیس ستادامربه معروف ونهی ازمنکر شهرگلبهارباگرامیداشت یادوخاطره شهیدمظلوم دکتربهشتی ویاران باوفایش وتبریک هفته قوه قضائیه گفت: جادارد از قضات، دادستان ها وپرسنل دادگستری بعنوان رزمندگان ومبارزان جنگ باویروس منحوس کرونا تقدیروتشکرکرد که جان خودرابه مخاطره انداخته ودرصحنه ها درکنارکادرپزشکی حضورپیداکردند.

وی با یادآوری ۷ و ۸ تیرماه وجنایت صدام جنایتکار دربمباران شهرسردشت وسالروزمبارزه باسلاح های شیمیایی گفت: درآن سال ۱۱۰ شهیدو ۵۰۰۰ زخمی ومجروح شیمیایی ازاین جنایت بجاماند واین مسئله درسکوت مجامع مدعی حقوق بشری گذرانده شدوهنوزهم این مدعیان دروغین هیچ اقدامی نکرده ونخواهند کرد.

وی گفت: مجامع حقوق بشری تابلو ومترسکی در دست زورمداران وظالمان دنیاهستند وکسانی که دل درگرو این مجامع بسته اند راه به ترکستان خواهندبرد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامی درادامه بااشاره به سیرصعودی قیمت دلار گفت: آقای رئیس جمهوربرجامی راکه به دشمنان اعتمادکردید چه آورده ای غیرازدلار ۲۰ هزارتومانی وتحریم های جدید برای این کشورداشت، رئیس جمهوربایدپاسخگوباشدکه درابن کشورچه داریم دلار ۲۰ هزارتومانی نتیجه اقدامات شماست دراین کشورهیچ کس نبایدپاسخگوباشد فقط شخص رئیس جمهوربایدپاسخگوباشد.

وی گفت: درحالیکه مردم دراین کشورتوان اجاره خانه ای برای خودندارند خبرمی رسدرئیس جمهوردرخانه ۴۰۰۰ متری خوددرحال ساخت وسازاست.

وی خطاب به رئیس دستگاه اجرایی کشورگفت: توکه دردمردم رااحساس نمی کنی، ازدردمردم خبرنداری آیانمیفهمی مردم توان تأمین نان شب خودراندارند؟ آیامیدانی سرافکندگی پدرسرپرست خانواده چیست؟

آقای رئیس جمهور دل درگرو آمریکا بستن نتیجه اش این ذلت است شماچه موقع می خواهی به خودت بیایی واقدامی برای این مردم انجام بدهی؟ تمام راه های دورزدن تحریم های نفتی رابستی وخدامی داند باشماچه خواهدکرد وچه اتفاقی درآینده این کشوررقم خواهدخورد.

وی درپایان بااشاره به مشقات ورنج وآلام اقتصادی مردم خطاب به رئیس قوه مجریه گفت: آقای رئیس جمهور این مردم صبرشان زیاداست بخاطر پرچم کشورشان، بخاطررهبری عزیزشان صبرمی کنند اماشمابایدروزی پاسخ این همه اجحاف درحق این مردم رابدهی وپاسخگوباشی وقطعامردم نیزپاسخ این همه اجحاف درحق خودشان رابه شماخواهندداد.

وی درپایان خطبه های نمازجمعه بااشاره به شیوع ویروس کرونا وافزایش آمارمبتلایان درشهرستان گفت: وضعیت کرونادرشهرستان مجددا خطرناک گزارش شده است وآمارمبتلایان از ۲۰ نفربه بیش از ۳۰۰ نفررا یک اخطار برای مردم دانست وازهمه مردم خواست حتی الامکان از حضوردرمکان های شلوغ وپرتجمع پرهیزنموده حتی الامکان نکات بهداشتی رارعایت وحتماازماسک استفاده نمایند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 29