اقدامات آبفا برای تأمین آب پایدار شهرها و روستاهای خواف
اقدامات آبفا برای تأمین آب پایدار شهرها و روستاهای خواف

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا خراسان رضوی گفت: از ابتدای طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفا شهری و روستایی در دو سال گذشته، جمعاً ۴۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و ملی برای تقویت بخش آب شرب شهرها و روستاهای شهرستان مرزی هزینه شده است.

به گزارش اختر شرق؛ مهدی جهان طلب دراین‌باره عنوان کرد: از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال صرف اجرای ۲۶ کیلومتر خط انتقال و ۶۰ کیلومتر شبکه توزیع، حفر و تجهیز دو حلقه چاه، تعویض ۱۰ هزار پکیج انشعاب و احداث یک باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۵۰۰ مترمکعب در ۱۲ روستای شهرستان خواف شده است.

وی با اشاره به حفر و تجهیز دو حلقه چاه و اجرای چهار کیلومتر خط انتقال در شهر خواف با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال خاطرنشان کرد: شهر خواف با اجرای این پروژه از فهرست شهرهای مواجه با تنش آبی در استان خراسان رضوی خارج شد.

جهان طلب بیان کرد: در شهرهای قاسم‌آباد، سلامی، نشتیفان و خواف هم نسبت به اصلاح جمعاً ۸.۵ کیلومتر شبکه توزیع با هزینه ۲۰ میلیارد ریال اقدام شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا خراسان رضوی از شروع طرح محرومیت‌زدایی از روستاهای استان با همکاری سپاه خبر داد و اعلام کرد: درحالی‌که میانگین پیشرفت پروژه‌های آب‌رسانی به روستاهای استان هشت درصد است این رقم در شهرستان خواف ۲۳ درصد است که از سرعت‌بالای کار در این شهرستان مرزی حکایت دارد.

جهان طلب از وجود ۲۰۰ هزار رأس دام سبک در شهرستان خواف به‌عنوان یک عامل مهم در کمبود آب شرب نام برد و خاطرنشان کرد: استفاده از شرب برای این تعداد دام، تأثیر زیادی در تأمین آب مشترکان دارد بااین‌حال آبفا تمام ظرفیت منابع آبی خود را برای تأمین آب شرب روستائیان بکار گرفته است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 10