افزایش ۴۰ درصدی مصرف برق در تربت جام به دلیل سرمای شدید
افزایش ۴۰ درصدی مصرف برق در تربت جام به دلیل سرمای شدید

مدیر برق تربت جام گفت: مصرف برق حوزه شهری طی ۱۰ روز اخیر که سرما بر این شهرستان حاکم و قطعی چند روزه گاز در آن رخ داد حدود ۱۲ مگاوات معادل ۴۰ درصد نسبت به روزهای عادی افزایش یافته است.

به گزارش اختر شرق؛ نیما مقیسه در این باره عنوان کرد: مصرف برق در روزهای عادی حوزه شهری تربت جام ۲۹ مگاوات است اما در ۱۰ روز اخیر به دلیل سرمای شدید، قطعی گاز و محدودیت‌های ناشی از مصرف آن، مصرف برق روزانه حوزه شهری این شهرستان به ۳۸ مگاوات رسیده است.

وی تعداد مشترکان برق شهرستان تربت جام را ۷۳ هزار مشترک ذکر و بیان کرد: در شرایطی مصرف برق شهروندان تربت جام افزایش داشته است که طی ۱۰ روز اخیر چاه‌های کشاورزی، صنایع و برخی از واحدهای تجاری این شهرستان تعطیل بودند و مصرف عمده برق فقط مربوط به بخش خانگی بوده است.

مدیر برق تربت جام گفت: با دستور وزیر نفت به دلیل قطعی چند روزه گاز در شهرستان تربت جام، چهار هزار بخاری برقی توسط فرمانداری بین مشترکان توزیع شد که این موضوع در افزایش مصرف برق تاثیر داشت.

مقیسه با بیان اینکه توزیع بخاری برقی برای رفاه حال مردم و کاهش خسارات ناشی از سرمای شدید بوده لذا لازم است شهروندان در مصرف برق صرفه جویی و از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کنند، تصریح کرد: این توصیه‌ها از طریق پیام رسانهای اجتماعی به اطلاع مردم شهرستان تربت جام رسیده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 70