افزایش مراکز سرپایی در مشهد، یکی از اولویت‌های جدی مدیریت استان
افزایش مراکز سرپایی در مشهد، یکی از اولویت‌های جدی مدیریت استان

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تزریق روزانه ۵۰ هزار واکسن کرونا در سطح استان تاکید کرد: آمادگی افزایش زیرساخت‌ها برای انجام واکسیناسیون روزانه تا ۱۰۰ هزار در مشهد را داریم.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق معتمدیان در نشست قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با ستاد کرونا استان که با حضور اعضا در محل استانداری برگزار شد، بر تشدید نظارت‌ها تاکید کرد و گفت: دستگاه‌هایی که در نظارت‌ها نقش دارند باید با هم افزایی بیشتری کار خود را دنبال کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید برای برطرف کردن موانع تلاش شود، گفت: در این راستا باید از ظرفیت رسانه‌ها در جهت اقناع‌سازی افکار عمومی استفاده کنیم.

وی توسعه مراکز سرپایی در شهر مشهد را یکی از اولویت‌های جدی مدیریت استان برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱ مرکز شبانه روزی با همت همه دستگاه‌ها راه‌اندازی شده و همچنین هلال احمر استان تا آخر هفته چهار مرکز سرپایی دیگر را ایجاد خواهد کرد.

معتمدیان ضمن قدردانی از نیروی انتظامی بیان کرد: شاید تنها استانی بودیم که حدود هفت روز قبل از مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، نیروی انتظامی استان در مبادی ورودی مستقر شدند و بعد از ابلاغیه ستاد ملی هم با جدیت بیشتری این کار دنبال شد و با قدرت نیز این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: نیروی انتظامی در این مبادی از ورود هر گونه خودرو با پلاک‌های غیر بومی به شهر مشهد و استان جلوگیری می‌کند. همچنین با توجه به تصمیم مدیریت استان، از امروز از خروج پلاک‌های بومی به سمت سایر شهرستان‌های استان هم ممانعت خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های استان پیش بینی‌های حداکثری صورت گرفته است و ظرفیت‌های مازادی در قالب بیمارستان‌های صحرایی توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال احداث است.

معتمدیان بیان کرد: با تدابیری که اتخاذ شده از جمله تجهیز بیمارستان امداد و نجات و راه‌اندازی بیمارستان شریعتی، بخش قابل توجهی از نیازهای امروز دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی تامین شده، اما در عین حال به دنبال این هستیم که با تجهیز امکانات و افزایش تخت‌ها، مراکز درمانی دغدغه‌ای را در این حوزه نداشته باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تزریق روزانه ۵۰ هزار واکسن کرونا در سطح استان، تاکید کرد: آمادگی افزایش زیرساخت‌ها برای انجام واکسیناسیون روزانه تا ۱۰۰ هزار در مشهد را داریم.

معتمدیان با بیان این مطلب که برای مدیریت هر چه بهتر بیماری کرونا، مردم لازم است که همکاری حداکثری داشته باشند و از تردد در سطح شهر خودداری کرده و همواره پروتکل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن را رعایت کنند، گفت: فرماندار طرقبه و شاندیز نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مخصوصا در رستوران‌ها که فقط به صورت بیرون بر مجاز خواهند بود را در دستور کار داشته باشد و در این راستا به صورت جدی با متخلفان برخورد شود.

استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی با توجه و نظارت بیشتر، همه امکانات خود را بسیج کند تا با ارائه خدمات حداکثری رضایتمندی مردم جلب شود.

معتمدیان، بعد از شنیدن گزارش آخرین وضعیت شهرستان‌های کاشمر و قوچان ضمن تاکید بر لزوم بررسی و رصد مسائل شهرستان‌های استان در قرارگاه، دستور داد تا سریعا به این شهرستان‌ها تیمی اعزام شود و تدابیر مقتضی در دستور کار دانشگاه قرار بگیرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 79