افزایش راندمان استفاده از آب از اهداف مدیریت جهادکشاورزی است
افزایش راندمان استفاده از آب از اهداف مدیریت جهادکشاورزی است
نشست خبری با حضور رؤسای ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی، تعاون روستایی، منابع طبیعی و امور عشایری کاشمر برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ در نشست خبری که با حضور رؤسای ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی، تعاون روستایی، منابع طبیعی و امور عشایری برگزار شد، دکتر قربانپور مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به اهمیت مدیریت استفاده از آب در کشاورزی اظهار کرد: مسأله مهم ما آب، خاک و هوا می‌باشد. امروز بحث اصلی بحث آب است. جهاد کشاورزی همه هم و غم خود را بر آن گذاشته تا حداکثر استفاده از آب را داشته باشیم.
دکتر قربانپور افزود: برای این که راندمان مصرف آب افزایش یابد راه‌های زیادی وجود دارد. کاشت محصولات کم آب بر، کشت گیاهان دارویی و کشت گلخانه‌ای راه‌هایی است که می‌توانیم راندمان استفاده از آب را افزایش دهیم. در بعضی از شهر‌ها مجتمع کشت گلخانه‌ای احداث شده است. در کاشمر علاوه بر مجتمع به احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس هم تأکید داریم. همچنین با ۸ کیلومتر لوله‌گذاری و۳۰ هکتار آبیاری نوین و احیای ۱۰ رشته قنات تلاش کردیم از آب مصرف بهینه داشته باشیم.
وی در باره تولیدات دامی نیز اظهار کرد: کاشمر در تولیدات دامی به ویژه بحث تولیدات گوشتی مرغ و تخم مرغ پیشرو است. ما در کاشمر زنجیره غذایی داریم که در بحث تولید استانی و کشوری مهم است. در سال گذشته ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار جوجه‌ریزی انجام شده است. در بحث دام سبک هم دیدگاه ما این است که به سمت دامداری صنعتی برویم. در بحث پرورش ماهی علیرغم کمبود آب در سال گذشته نسبت به رها‌سازی بچه ماهی اقدام کردیم و در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۴۰ هزار بچه ماهی رهاسازی شده است. در بحث کرم ابریشم تعدادی از روستا‌ها را به صورت پایلوت داریم. در سال گذشته ۱۰۰ جعبه کرم ابریشم توزیع شد و ۵ تن پیله‌ تر برداشت کردیم.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به این که در بحث تغییر کاربری هم اقدامات خوبی انجام شده گفت: ۱۲ مورد صدور تغییر کاربری، صدور ۷۵۰ سند و واگذاری ۸ واحد تولیدی در ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی از اقدامات این مدیریت بوده است.

image_printچاپ مطلب