افزایش آمار طلاق در باخرز نگران کننده است
افزایش آمار طلاق در باخرز نگران کننده است

امام‌جمعه موقت اهل سنت باخرز گفت: طی چندسال اخیر، شاهد رشد چشمگیر طلاق در جامعه هستیم که‌ باید برای حل این معضل، فکر و برنامه‌ای اساسی داشت.

به گزارش اختر شرق؛ مولوی خلیل شیخ احمدی امام جمعه موقت اهل سنت باخرز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج، گفت: ازدواج سومین ضرورت زندگی بشر است‌ که باید شرایط آن برای جوانان فراهم شود؛ متاسفانه شرایط امروز طوری شده که سن ازدواج برای جوانان‌ بالا رفته که یکی از مهمترین دلایل آن، عدم وفق دادن با شرایط امروزی‌ و نداشتن‌ قناعت در زندگی است.

وی افزود: نباید انتظار داشت در همان آغاز زندگی مشترک‌، همه شرایط و امکانات برای جوانان‌ مهیا و ایده آل باشد.متاسفانه این‌انتظار، شرایط را برای آغاز‌ زندگی مشترک سخت کرده‌ و بالا بردن سن‌ ازدواج را به دنبال داشته است.

مولوی شیخ احمدی با اشاره به افزایش آمار طلاق در شهرستان، مطرح کرد: یکی‌از آسیب‌هایی که امروز دامنگیر جامعه‌ ما شده است موضوع طلاق است که شهرستان باخرز هم از این قاعده‌ مستثنی نیست. متاسفانه طی چندسال اخیر، شاهد رشد چشمگیر طلاق در جامعه هستیم که‌ باید برای حل این معضل، فکر و برنامه‌ای اساسی داشت.

وی با تاکید بر اهمیت نقش جوانان در مدیریت جامعه اظهار کرد: باید از ظرفیت جوانان برای موفقیت کشور استفاده کرد؛ هشت سال دفاع مقدس را همین جوانان به جلو بردند و الان هم باید به آنها اعتماد کرد.اگر فرصتها‌ به قشر جوان داده شود، خیلی از مشکلات حل خواهد شد، ولی متاسفانه این قشر‌ پاک و سرشار از انرژی در یک‌سرگردانی به سر می‌برند.

خبرنگار: داود نشتیفانی

image_printچاپ مطلب

Views: 3