افتتاح ۸ پروژه فناورمحور در پارک علم و فناوری خراسان
افتتاح ۸ پروژه فناورمحور در پارک علم و فناوری خراسان

در جریان سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به مشهد و با حضور استاندار خراسان رضوی هشت پروژه در پارک علم و فناوری خراسان افتتاح و رونمایی شد.

به گزارش اختر شرق؛ در جریان سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به مشهد و با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی هشت پروژه از جمله مجتمع کارگاهی شهید ستاری ۱، دستگاه ضدعفونی کننده سطوح و محیط بخار آب اکسیژن پلاسمایی، ساختمان فناوری‌های نوین، پمپ فشار قوی سامانه آب شیرین کن، آزمایشگاه پمپ، آزمایشگاه هوشمندسازی دیسپاچینگ، توربین بادی ۲۵۰ کیلووات و مرکز نوآوری جواهرات و گوهرسنگ‌ها در پارک علم و فناوری خراسان افتتاح و رونمایی شد.

رونمایی از دستگاه ونتیلاتور با فناوری «های تِک» در شهرک صنعتی توس و بازدید از بومی‌سازی قطعات بخش سی تی اسکن، افتتاح مرکز نوآوری و شتابدهی کالومین و مرکز شتابدهی شتاب ایده از دیگر برنامه‌های ستاری در مشهد بود.

تکنولوژی پلاسمای به کار رفته در دستگاه ضد عفونی کننده سطوح و محیط بخار آب اکسیژنه شرکت داریا دانش بارثاوا که قبلا در انحصار کشور آمریکا بوده در تجهیزات پزشکی اماکن بسیار ویژه برای مقابله با بیوتروریسم کاربرد دارد.

مجتمع کارگاهی شهید ستاری (۱) شامل ۱۰ مجموعه مستقل شامل فضای اداری و کارگاهی جمیعا به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع جهت استقرار شرکت‌های فناور و دانش بنیان طی مدت یک سال ساخته و شرکت‌هایی در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، انرژی در آن مستقر شده‌اند.

ساختمان فناوری‌های نوین شرکت طاها قالب توس یک واحد نوآوری، تحقیق و توسعه شرکت طاها قالب در محل پارک است که با سرمایه بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان جهت توسعه تکنولوژی‌های لیزر و محصول آب شیرین کن و سایر محصولات دانش بنیان کاربرد دارد.

پمپ فشار قوی آب شیرین کن ماشین‌های نوار خاور طوس که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب طرح کلان ملی ایجاد شده، برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده است.

آزمایشگاه هوشمندسازی دیسپاچینگ با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان و توسط شرکت دانش بنیان بهپویان جهت توسعه تکنولوژی، هوشمندسازی در صنایع مرتبط با شبکه‌های بزرگ ابعاد از جمله آب، برق، حمل و نقل ایجاد شده است.

ساختمان تیراژ با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و پارک علم و فناوری خراسان با مساحت حدود ۱۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه پس از بازسازی در اختیار ۱۰ شرکت حوزه ICT پارک خراسان قرار گرفته است.

image_printچاپ مطلب

Views: 115