افتتاح ۲ طرح صنعتی و کشاورزی در شهرستان نیشابور
افتتاح ۲ طرح صنعتی و کشاورزی در شهرستان نیشابور

هم‌زمان با هفته دولت و با حضور استاندار خراسان رضوی دو طرح صنعتی و کشاورزی در شهرستان نیشابور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق معتمدیان در مراسم بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی تحت‌فشار در شهرستان نیشابور اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت شرق کشور ازنظر کم‌آبی باید برای کاهش مصرف بی‌رویه آب فکر جدی شود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: سند سازگاری با شرایط کم‌آبی یک سند مهم برای مدیریت مصرف آب است که باید به‌صورت جدی آن را دنبال کرد.

وی بر استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری تأکید کرد و گفت: سند مذکور برای انجام فعالیت‌های دستگاه‌های متولی آب استان یک شاخص محسوب می‌شود.

معتمدیان ضمن تأکید بر مصرف درست منابع موجود ادامه داد: احیاء، مرمت و بازسازی قنوات در سند سازگاری با کم‌آبی موردتوجه است.

گفتنی است؛ پروژه آب‌رسانی تحت‌فشار که افتتاح شد بااعتبار ۳۰۲ میلیون تومان و اعتبار دولتی ۲۵۷ میلیون تومان در ۲۵ هکتار اجرا می‌شود.

همچنین با حضور محمدصادق معتمدیان واحد تولید اکسید آهن، دانه و پودر از سرباره و بازیافت انواع آلیاژ با ظرفیت ۱۰۷ هزار تن در سال و سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۵۰ نفر افتتاح شد.

لازم به ذکر است؛ با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی و هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، عملیات اجرایی فازهای بعدی این پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد آغاز شد که ۱۱۰۰ اشتغال را به‌دنبال خواهد داشت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 53