افتتاح یکی از بزرگترین گلخانه‌های مشهد مقدس
افتتاح یکی از بزرگترین گلخانه‌های مشهد مقدس

بهره برداری از پروژه بزرگ گلخانه روستای هلالی با حضور معاون استاندار و فرماندار مشهد مقدس، مدیر جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان مشهد آغاز شد.

به گزارش اختر شرق؛ در آغاز بهره برداری ازاین گلخانه فرماندار شهرستان مشهد ضمن گرامیداشت هفته دولت در این باره گفت: افتتاح ۱۶۲پروژه عمرانی واقتصادی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰۰میلیارد ریال توسط ۱۶ نهاد اجرایی در مشهد مقدس صورت پذیرفت.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه سهم جهاد کشاورزی شهرستان مشهد مجموعا ۱۵پروژه وبا اعتباری بالغ بر ۳۵۰میلیارد ریال بوده است، عنوان کرد: گلخانه‌ای که هم اکنون افتتاح گردیده در مجموع اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد ریال هزینه در برداشته که خود زمینه اشتغال بیش از ۱۵ نفر را به صورت مستقیم مهیا نموده است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: هدف از افتتاح وبهره برداری از گلخانه روستای هلالی را افزایش سطح زیرکشت آن با توجه به شرایط اقلیمی خاص شهرستان مشهد و بکارگیری روش‌های نوین هیدروپونیک در بهره برداری مطلوب از صنعت گل وگیاه و رونق بازار اقتصادی وتجاری آن در مناسبت‌های مختلف سال دانست.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت گل شاخه بریده در استان خراسان رضوی را بیش از سی هکتار اعلام که در مجموع بیش از هشتاد میلیون گل شاخه بریده در استان خراسان رضوی تولید و وارد بازار میگردد که سهم شهرستان مشهد ۲۵ میلیون گل شاخه بریده است که از این تعداد ۹۰درصد در بازارهای داخلی استفاده و ۱۰ درصد به بازارهای خارجی صادر می‌گردد.

سعید خوش قامت مطرح کرد: در راستای حمایت از صنعت پرورش گل وگیاه تسهیلات لازم در قالب گلخانه‌های بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس با توجه به نوع سازه وسطح زیر کشت در اختیار بهره بردارن وتولید کنندگان صنعت گل و گیاه قرار می‌گیرد. مدیر جهاد کشاورزی مشهد همچنین به جایگاه مناسب صنعت گل وگیاه شهرستان مشهد و لزوم استفاده از روش‌های نوین آبیاری و صرفه جویی ۵۰ درصدی با روش هیدروپونیک با توجه به شرایط اقلیمی ویژه تاکید کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 81